Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe gaat ceo Sven Sauvé alle RTL-onderdelen aan elkaar verbinden?

Kan RTL inspelen op de teruglopende lineaire kijktijd en wordt er verder geïnvesteerd in Videoland? Stel Sven Sauvé tijdens Minds in…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sven Sauvé (43) is tien jaar actief bij RTL Nederland. Eerst als Business Director van RTL Nederland Productions en daarna als Business Director TV. In 2012 werd hij chief operations officer en afgelopen voorjaar schoof hij door naar de toppositie als opvolger van Bert Habets.

related partner content for mobile comes here

Sauvé komt uit de wereld van de tv-productie, want hij was eerder ook werkzaam bij Endemol en Eyeworks. Het leiden van een groot mediabedrijf waarbij lineaire tv nog altijd een dominante rol speelt, maar die markt ook fors onder druk staat, is een grote uitdaging. 

Maar volgens zijn voorganger Habets beschikt Sauvé over alle skills om RTL Nederland ‘het volgende tijdperk’ in te leiden. ‘Sven beschikt over zakelijk inzicht, goed leiderschap en een uitgesproken gevoel voor toekomstige ontwikkelingen. Hij is zeer bekend met het bedrijf en het Nederlandse medialandschap. Daarbij heeft hij een sleutelrol gespeeld bij het definiëren en implementeren van de consumentgerichte strategie van RTL Nederland: het leveren van lokale content van topkwaliteit op alle lineaire en non-lineaire platforms.’

Lokale content


RTL heeft veel ‘assets’ naast de traditionele tv-zenders. Denk aan de Multi Channel Networks (de ‘YouTubers’), on demand platform Videoland en de programmatic tak SpotX. Sauvé’s taak is om alle onderdelen met elkaar te vervlechten.

RTL heeft veel ‘assets’ naast de traditionele tv-zenders. Denk aan de Multi Channel Networks (de ‘YouTubers’), on demand platform Videoland en de programmatic tak SpotX. Sauvé’s taak is om alle onderdelen met elkaar te vervlechten.

Maar net als bij het nieuwe Talpa Networks is content het toverwoord. Lokale content, wel te verstaan, want daarmee kun je echt concurreren met de grote internationale spelers. Sauvé wil de ‘consumentgerichte strategie’ de komende jaren verder uitbouwen. 

Minds in Media


Hoe hij dat gaat doen, kun je hem zelf vragen tijdens het media-event Minds in Media van Adformatie op 11 december a.s. Sauvé betreedt dan het podium samen met Peter de Mönnink (Sanoma/Talpa), Marc Vangeel (TMG) en Pim van der Feltz (Google)

Kijk hier voor inhoud en kaarten.
 

Kijk hier voor inhoud en kaarten.
 

 

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Wil Westra

Graag wil ik in persoonlijk kontact komen, met de heer Sauve betreft een aantal nieuw familie programma's, die naar mijn menig zeker zullen aanslaan. Super familiet vformats enz. Ik heb ervaring en wil NIET naar Talpa daarmee. Tel. 0651 15 01 01

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in