Overslaan en naar de inhoud gaan

Klokkenluiders kunnen lekken via AdLeaks

Duitse onderzoekers komen met het advertentiesysteem AdLeaks, waarmee klokkenluiders anoniem en veilig informatie kunnen lekken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt . Klokkenluiders als Edward Snowden kunnen via belangrijke en geheime informatie laten lekken en aftap-systemen als PRISM omzeilen.

related partner content for mobile comes here

Adleaks wordt onder leiding van professor Volker Roth van de vrije universiteit van Berlijn ontwikkeld. Adleaks verschuilt het vrijgeven van gevoelige informatie door de ruis van internetadvertenties. De advertenties bestaan uit kleine programma's die berichten kunnen ontcijferen en versturen en door de meeste websites worden ondersteund.

Iemand hoeft alleen een paar regels code aan de browser toe te voegen door een QR-code te scannen. Hierna kunnen berichten versleuteld via de advertenties verzonden worden. Omdat alle bezoekers van de site dezelfde data aan de advertenties doorgeven, kan geen onderscheid worden gemaakt tussen de doorgegeven data.

Roth wijst er wel op dat AdLeaks nog niet voor grote lekken geschikt is en dat het programma nog geoptimaliseerd moet worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in