Britse retailers snappen tablet (ook) nog niet
Volgens nieuw onderzoek van het IAB, The Mobile Retail Audit genaamd, hadden de meeste retailers inmiddels een site die was geoptimaliseerd voor de smartphone, maar slechts 8 procent van de retailers had een site die was geoptimaliseerd voor de tablet. Volgens het IAB betekent dit dat mobile weliswaar geïntegreerd is in de marketingstrategieën van de meeste retailers, maar fundamentele elementen ontbreken nog.
De onderzoekers beoordeelden de 50 grootste retailers op hun mobiele aanpassingen, zoals geoptimaliseerde sites, geoptimaliseerde search en in-store wifi.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVan de merken met een mobiele site, had 81 procent een transactie-functie geïmplementeerd. 62 procent had een app, en daarmee kon je in 48 procent van de gevallen een transactie maken.
Slechts 10 procent van de retailers werkte met een ‘single user’-benadering, dat wil zeggen dat je makkelijk wordt herkend op meerdere devices.
48 procent van de Britse retailers had hun searchmarketingcampagnes geoptimaliseerd voor mobile.
Britse moderetailers vormen een positieve uitzondering; alle 8 onderzochte merken hadden geoptimaliseerde sites, en 7 van de 8 geoptimaliseerde searchstrategieën.
Bron: Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid