Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse retailers snappen tablet (ook) nog niet

Nederlandse retailers kijken voor digitale inspiratie vaak naar hun Britse collega’s, maar volgens het Britse IAB hebben ook de Britse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens nieuw onderzoek van het IAB, The Mobile Retail Audit genaamd, hadden de meeste retailers inmiddels een site die was geoptimaliseerd voor de smartphone, maar slechts 8 procent van de retailers had een site die was geoptimaliseerd voor de tablet. Volgens het IAB betekent dit dat mobile weliswaar geïntegreerd is in de marketingstrategieën van de meeste retailers, maar fundamentele elementen ontbreken nog.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers beoordeelden de 50 grootste retailers op hun mobiele aanpassingen, zoals geoptimaliseerde sites, geoptimaliseerde search en in-store wifi.

Van de merken met een mobiele site, had 81 procent een transactie-functie geïmplementeerd. 62 procent had een app, en daarmee kon je in 48 procent van de gevallen een transactie maken.

Slechts 10 procent van de retailers werkte met een ‘single user’-benadering, dat wil zeggen dat je makkelijk wordt herkend op meerdere devices.

48 procent van de Britse retailers had hun searchmarketingcampagnes geoptimaliseerd voor mobile.

Britse moderetailers vormen een positieve uitzondering; alle 8 onderzochte merken hadden geoptimaliseerde sites, en 7 van de 8 geoptimaliseerde searchstrategieën.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in