Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruud de Wild en Lode Schaeffer maken Creatie in geluid

Het nieuwe nummer van Creatie bestaat compleet uit geluid. Gasthoofdredacteuren zijn ‘radiofiel’ Lode Schaeffer van Indie en radio-dj…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De werktitel van het nummer luidde: merk en geluid. Het thema: do you hear what I see? Nils Adriaans, chef van Creatie: ‘We wisten in ieder geval dat het over de kracht van geluid zou gaan. Waarop Ruud en Lode met het idee kwamen een Creatie in geluid te maken – in plaats van in print. We hebben ooit wel eens een Creatie zonder beeld gemaakt, maar dit was wel even iets anders.

related partner content for mobile comes here

‘Maar het is gelukt! Zo hebben we onder veel meer een interview met dé stem, de dame van Schiphol, met iemand van Audi over al het geluid in en om een Audi. En we hebben creatieven een ode laten maken aan geluid – in geluid natuurlijk.

‘Daarnaast hebben we nog meerdere columns, sound logo’s, en enkele geluidsexperimenten in het nummer. Het was een mooie collaboratie met de twee topcreatieven en 538Concepts, dat de audio-vormgeving heeft gedaan.’

De nieuwe Creatie is (voor ) te beluisteren via: .

Naschrift

Deze bijdrage van ex-reclamemuziekmaker Ilja Gort bereikte de audiovormgevers van Creatie helaas te laat, maar willen we u niet onthouden:

God
Creatie begint met Inspiratie. Dat is niks om deftig over te doen, Inspiratie is meestal een kwestie van net zo lang doorgaan totdat de klus is geklaard. Maar soms komt Inspiratie ook zomaar je hoofd binnenwaaien. Dat is het begin van de Creatie.
Is die naar tevredenheid afgewikkeld, dan kun je geen grotere fout maken dan denken dat je klaar bent. Want na voltooiing van de Creatie begint het moeilijkste traject van het hele scheppingsproces.
Natrillend van de geboorte ligt je baby kletsnat onder het lamplicht. Trots en verloren in moederlijke verliefdheid sta je te genieten van haar schoonheid. Maar achter je rug verzamelen zich gewetenloze critici. Ze duwen je opzij en beginnen met scherpgerande wijsvingers in je weerloze baby te prikken. Nu komt het erop aan. Nu moet je je natuurlijke moordlust jegens hen onderdrukken. Je aanvechting om, ter verdediging van je kind, je vingers om hun keel te klemmen en hen grommend te wurgen, moet je ombuigen naar glimlachende spraakvaardigheid. Met goed gefundeerde argumenten moet je de aanvallers zien te overtuigen dat ze het bij het verkeerde eind hebben en jouw baby ongerept moeten laten. Het verraderlijke daarbij is, dat sommige van hen de vinger leggen op onvolkomenheden van je baby. Die elementen moet je herkennen en gebruiken om je baby sterker mee maken.
Daarna bereik je de laatste, maar belangrijkste fase van Creatie. De Details. Dit is de finale waarin je het verschil bepaalt tussen Leuk of Lamp.
Als ik een muzikale bijdrage zou moeten leveren voor deze audioversie van Creatie, zou ik daarom gecreëerd willen hebben.

Allez, Bon Courage,

Ilja Gort

De cover in geluid:

De cover in print:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
mohib mohib abbas

We wisten tenminste dat het ging om de kracht van geluid
https://www.supersavermama.nl/webprint-kortingscode

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in