Overslaan en naar de inhoud gaan

Esprix goud voor TBWANeboko en RTL Nederland

Twee keer goud bij de uitreiking van de Esprix, deze avond in de Zuiderkerk. Grootste winnaar is FHV BBDO dat met zeven awards naar huis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De locatie voor de uitreiking van de Esprix was weer een kerk. De ontvangst was geheel in stijl. © Reinier RVDA

related partner content for mobile comes here

In elf categorieën waren in totaal 33 prijzen te vergeven, waarvan twee keer goud, twaalf keer zilver en negentien keer brons. TBWA/Neboko ging naar huis met goud voor 'Begin je eigen winkeltje’, de verzamelactie waarmee Albert Heijn vorig jaar het 125-jarig jubileum vierde; terwijl RTL Nederland evenals vorig jaar een gouden Esprix in ontvangst mocht nemen, deze keer voor de (met Endemol en Project Factory gebouwde) app ‘Wie Is Tim’ van Goede Tijden Slechte Tijden.

Behalve voor de gouden winnaars was het vooral ook de avond voor FHV/BBDO. Vertegenwoordigers van het bureau mochten liefst zeven keer het podium beklimmen, waarvan twee keer om het zilver op te halen. Ogilvy doet goede zaken met Dela en sleept met deze klant drie awards binnen in even zoveel categorieën: twee zilver ( vreemd genoeg zowel in Dienstverlening Financial als Dienstverlening Non-Financial) en één brons (social responsibility). Daarnaast wint Ogilvy nog zilver en brons met IBM Nederland, waarmee de teller uitkomt op vijf bekroningen.

Doom & Dickson, vorig jaar gouden winnaar, komt wederom goed voor de dag met zilver en brons, respectievelijk voor Vrienden van Amstel Live ( met De Combinatie van Factoren) en Broodje Hema, (met Guilty People). Dawn, Van Wanten en Achtung evenaren deze prestatie, terwijl Publicis en JWT Amsterdam met twee keer brons eveneens dubbel in de prijzen vallen.

GOUD
Begin je eigen winkeltje. Gewoon bij Albert Heijn
(Retail)
Opdrachtgever: Albert Heijn
Bureau: TBWA\NEBOKO

GTST: Wie is Tim?
(Dienstverlening non-commercial)
Opdrachtgever: RTL Nederland
Bureau: RTL Nederland, Endemol Nederland, Project Factory

ZILVER
Amstel Vrienden van Amstel Live
(FMCG Food)
Opdrachtgever: Heineken Nederland
Bureau: Doom & Dickson, De Combinatie van Factoren

Metropole Tweetphony
(Not for profit)
Opdrachtgever: Metropole Orkest
Bureau: Havas Worldwide Amsterdam

Binnenmelk
(Not for profit)
Opdrachtgever: WSPA Nederland
Bureau: FHV BBDO, OMD Nederland

65-klusser
(Business to business)
Opdrachtgever: Pon, Volkswagen Bedrijfswagens)
Bureau: Achtung

Klein. Het nieuwe groot.
(Dienstverlening Financial)
Opdrachtgever: Triodos Bank
Bureau: Dawn

Jouw Films. Jouw Festival.
(Dienstverlening Non-financial)
Opdrachtgever: Nederlands Film Festival
Bureau: Woedend!, Wefilm

Songmail
(Business to business)
Opdrachtgever: De Geluiderij
Bureau: FHV BBDO

Holland’s Next Octopus Paul
(Small budget)
Opdrachtgever: Kinderboerderij de Pijp
Bureau: FHV BBDO, Caviar Content

DELA. Voor Elkaar (2x)
(Dienstverlening Non-financial èn Dienstverlening Fiancial)
Opdrachtgever: Coöperatie DELA
Bureau: Ogilvy Amsterdam

De Koninginnedag Kassa van ABN AMRO
(Dienstverlening Financial)
Opdrachtgever: ABN AMRO
Bureau: Van Wanten Etcetera

Het Flitsende Zebrapad
(Business to business)
Opdrachtgever: IBM Nederland
Bureau: Ogilvy Amsterdam

BRONS
Melkunie is volledig next level
(FMCG Food)
Opdrachtgever: Arla Foods / Melkunie
Bureau: FHV BBDO, Isobar, ExPRtease, Proud, Novad

Zwarte Cross
(FMCG Food)
Opdrachtgever: Wagner Pizza
Bureau: Publicis Dialog

Vitamine Kamerplant
(FMCG Non-food)
Opdrachtgever: Bloemenbureau Holland
Bureau: KINGSDAY

Songmail
(Small budget)
Opdrachtgever: De Geluiderij
Bureau: FHV BBDO

De 10 Vergeten Dieren
(Not for profit)
Opdrachtgever: Natura Artis Magistra
Bureau: Dawn

Dress Red Day 2012
(Not for profit)
Opdrachtgever: Hartstichting
Bureau: Publicis, Vizeum Netherlands

Handen af van onze hulpverleners
(Not for profit)
Opdrachtgever: SIRE
Bureau: Selmore

Hi: Wie belt er nou nog?
(Dienstverlening Non-financial)
Opdrachtgever: Hi
Bureau: FHV BBDO, Red Urban

Wintersport in Canada, verrassend dichtbij
(Dienstverlening Non-financial)
Opdrachtgever: Travel Alberta
Bureau: Eigen Fabrikaat

Bedank je leraar
(Dienstverlening Non-financial)
Opdrachtgever: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Bureau: JWT Amsterdam

Eneco: Hollandse Wind
(Dienstverlening Non-financial)
Opdrachtgever: Eneco
Bureau: FHV BBDO, USP Company, OMD Nederland

HEMA Broodje
(Retail)
Opdrachtgever: HEMA
Bureau: Doom & Dickson, Guilty People

Up! Holland Up!
(Duurzame goederen)
Opdrachtgever: PON, Volkswagen Nederland
Bureau: ACHTUNG!

LG So Real It’s Scary
(Duurzame goederen)
Opdrachtgever: LG Electronics Benelux
Bureau: SuperHeroes Amsterdam

ChocoTweets
(Small budget)
Opdrachtgever: Jamin
Bureau: JWT Amsterdam

DELA. Voor Elkaar.
(Social responsibility)
Opdrachtgever: Coöperatie DELA
Bureau: Ogilvy Amsterdam

De Koninginnedag Kassa van ABN AMRO
(Direct mail)
Opdrachtgever: ABN AMRO
Bureau: Van Wanten Etcetera

Het Flitsende Zebrapad
(Dienstverleners Non-financial)
Opdrachtgever: IBM Nederland
Bureau: Ogilvy Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in