Overslaan en naar de inhoud gaan

Jildou van der Bijl (oud-Linda) zet opmerkelijke stap en wordt hoofdredacteur bij Hema

Ze wordt verantwoordelijk voor de content voor de eigen kanalen van het Nederlandse warenhuis.
Jildou van der Bijl
Jildou van der Bijl
© Marc de Groot
Jildou van der Bijl
Jildou van der Bijl
© Marc de Groot

Jildou van der Bijl, voormalig hoofdredacteur en creatief directeur van Linda, zet een opmerkelijk stap en gaat werken voor de marketingafdeling van Hema. 

related partner content for mobile comes here

Daar zal ze in de nieuw gecreëerde functie van hoofdredacteur verantwoordelijk worden voor storytelling, ofwel ‘de ontwikkeling en optimalisatie van content voor de eigen Hema-kanalen’. 

Van der Bijl gaat vanaf 1 januari aan de slag. Ze richt zich bij Hema vooral op het delen van verhalen over producten, het vakmanschap, design, kwaliteit en duurzaamheid.

‘Door het creëren van de nieuwe functie van hoofdredacteur, laat Hema zien dat ze storytelling serieus neemt’ zegt Van der Bijl. ‘Het is een geweldige uitdaging om de liefde en waardering voor Hema nog meer te laten groeien door verhalen over producten en het merk op een aansprekende en creatieve manier te delen,’  

Van der Bijl vertrok 1 maart dit jaar bij Linda. Samen met Linda de Mol was zij vanaf 2008 twaalf jaar lang hoofdredacteur van het magazine. Na een avontuur van beiden bij Net5, keerde ze er terug als creatief directeur.

Bij haar vertrek zei ze nog niet te weten wat ze na Linda zou gaan doen. ‘Ik ga eerst nadenken over wat ik met de rest van mijn leven wil.’

Nu negen maanden later blijkt het leven na Linda te beginnen bij Hema. Eva Vermeulen, manager campagne-marketing, zegt blij te zijn met die keuze van Van der Bijl: ‘Door haar ervaring en kwaliteiten versterken we ons team en kunnen we de onderscheidende verhalen over ons merk en onze producten beter uitdragen.’ 
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Coen Olde Olthof

Goede catch voor de Hema

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in