Overslaan en naar de inhoud gaan

Dure campagnes verzekeraars leveren weinig op

De Nederlandse ziektekostenverzekeraars hebben de afgelopen 15 weken ruim 35 miljoen euro uitgegeven aan reclamecampagnes. Tot veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Volkskrant. De gegevens over de bestedingen van de verzekeraars komen van BBC de Media en Reclame Bank. In minder dan 4 maanden besteedden de verzekeraars 8 miljoen méér aan reclame dan in heel 2003 en bijna 3 keer zoveel als in 2002. De kosten zullen in de loop van het jaar blijven stijgen, maar het rendement van de campagne lijkt gering. Het aantal klanten dat overstapt, blijft volgens de ramingen beperkt.
Volgens de Consumentenbond en de Patiënten en Consumenten Federatie NPCF komen verzekerden nauwelijks in beweging. 'Het zou ons niet verbazen wanneer 99 procent blijft waar men is', zegt Ewald van Kouwen van de Consumentenbond. De tarieven en voorwaarden van verzekeraars zijn volgens de bond vrijwel onvergelijkbaar, waardoor consumenten aarzelen.

related partner content for mobile comes here

De bedrijven willen met de campagne hun klanten houden, of nieuwe klanten werven. De meeste particulier verzekerden konden tot vandaag van verzekeraar veranderen. Klanten van ziekenfondsen kunnen dat tot eind februari.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in