Dure campagnes verzekeraars leveren weinig op
Dat meldt de Volkskrant. De gegevens over de bestedingen van de verzekeraars komen van BBC de Media en Reclame Bank. In minder dan 4 maanden besteedden de verzekeraars 8 miljoen méér aan reclame dan in heel 2003 en bijna 3 keer zoveel als in 2002. De kosten zullen in de loop van het jaar blijven stijgen, maar het rendement van de campagne lijkt gering. Het aantal klanten dat overstapt, blijft volgens de ramingen beperkt.
Volgens de Consumentenbond en de Patiënten en Consumenten Federatie NPCF komen verzekerden nauwelijks in beweging. 'Het zou ons niet verbazen wanneer 99 procent blijft waar men is', zegt Ewald van Kouwen van de Consumentenbond. De tarieven en voorwaarden van verzekeraars zijn volgens de bond vrijwel onvergelijkbaar, waardoor consumenten aarzelen.
De bedrijven willen met de campagne hun klanten houden, of nieuwe klanten werven. De meeste particulier verzekerden konden tot vandaag van verzekeraar veranderen. Klanten van ziekenfondsen kunnen dat tot eind februari.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid