Overslaan en naar de inhoud gaan

Alles wordt anders

Het einde van de massamarkt lijkt in zicht. Hoogste tijd voor een totaal nieuwe benadering van de consument.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Even een paar feiten. Tv-kijkers herinneren zich maar acht procent van alle spotjes in een reclameblok, 70 procent van de Duitse reclamecampagnes leidde het afgelopen jaar niet tot een verhoging van het marktaandeel voor het betreffende product en van elke euro die wordt uitgegeven aan tv-reclame vloeit maar achttien cent terug naar de adverteerder. De voorspelling van een Amerikaanse marktonderzoeker dat over tien jaar het marketinglandschap volledig veranderd zal zijn, is in dit verband nauwelijks gedurfd te noemen. De markt voor online marketing zal explosief groeien, de communicatie met de klant verloopt via evenementen, on the scene-marketing, mobiele telefoons en gespecialiseerde, doelgroepgerichte media. Micromarketing rukt op: directe interactie met de klant, afgestemd op diens hoogstindividuele wensen. Merktrouw bestaat niet meer, e-mails worden ‘me-mails’, en ga zo maar door. Rode draad in dit verwarrende geheel: de permanente dialoog met de doelgroep als noodzakelijke voorwaarde om te overleven.

related partner content for mobile comes here

Bron: Wirtschaftswoche

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in