Alles wordt anders
Even een paar feiten. Tv-kijkers herinneren zich maar acht procent van alle spotjes in een reclameblok, 70 procent van de Duitse reclamecampagnes leidde het afgelopen jaar niet tot een verhoging van het marktaandeel voor het betreffende product en van elke euro die wordt uitgegeven aan tv-reclame vloeit maar achttien cent terug naar de adverteerder. De voorspelling van een Amerikaanse marktonderzoeker dat over tien jaar het marketinglandschap volledig veranderd zal zijn, is in dit verband nauwelijks gedurfd te noemen. De markt voor online marketing zal explosief groeien, de communicatie met de klant verloopt via evenementen, on the scene-marketing, mobiele telefoons en gespecialiseerde, doelgroepgerichte media. Micromarketing rukt op: directe interactie met de klant, afgestemd op diens hoogstindividuele wensen. Merktrouw bestaat niet meer, e-mails worden ‘me-mails’, en ga zo maar door. Rode draad in dit verwarrende geheel: de permanente dialoog met de doelgroep als noodzakelijke voorwaarde om te overleven.
Bron: Wirtschaftswoche
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid