Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese powermerken

Hoe groot is het uithoudingsvermogen van China’s lokale succesmerken?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

China kent talloze sterke lokale merken. Maar ondanks de succesverhalen en -cijfers blijft de grote vraag of ze zich kunnen handhaven, wanneer volgend jaar de grenzen opengaan voor buitenlandse retailers. China-brandwatchers wijzen daarbij op de dreigende overcapaciteit in de Chinese industrie, het gebrek aan innovatie en marketingkennis, de groeiende aanwezigheid van multinationals en de toenemende populariteit van buitenlandse merken onder Chinezen, versus een gebrek aan merkbekendheid van Chinese merken buiten China. Tegenover iedere China-merkscepticus staat echter wel een enthousiasteling. Chinezen zijn ongelofelijk leergierig en met vallen en opstaan zullen dan ook absoluut Chinese merken van wereldklasse ontstaan. Maar welke dat zullen zijn?

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in