Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse tool voor reputatiemeting

De goede naam van een bedrijf of merk wordt bepaald door een ingewikkelde mix van rationele én emotionele overwegingen van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijfsreputatie wordt steeds belangrijker, zeker nu in de globaliserende markt de concurrentiedruk sterk toeneemt. Tot nu toe was er echter geen goede methode om de reputatie te meten, laat staan een instrument om deze essentiële waarde te managen. In Duitsland heeft een groepje bedrijfswetenschappers en communicatiedeskundigen nu zo’n tool ontwikkeld. Dit instrument meet om te beginnen hoe het - in de beleving van de stakeholders - is gesteld met de reputatie van een bedrijf, meer concreet: met de kwaliteit, de prestaties, het verantwoord ondernemen en de aantrekkelijkheid. Vervolgens wordt bepaald hoe deze factoren zich onderling verhouden en welke aspecten meer aandacht verdienen. Op basis van de uitkomsten kan dan worden vastgesteld waar de interne en externe communicatie zich op moet richten om een meer homogeen beeld van het bedrijf of merk te creëren.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in