Overslaan en naar de inhoud gaan

Bpost zet Nederlands PR-bureau aan de kant dat overnameplannen lekte aan FD

'Onmiddellijk van het dossier gehaald'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bpost heeft het Nederlandse PR-bureau dat vorige week de fout maakte om de plannen van overname van PostNL te lekken aan het FD aan de kant gezet. ‘Het adviesbureau dat het lek veroorzaakt heeft werd onmiddellijk van het dossier gehaald’, aldus een woordvoerster van Bpost. 

related partner content for mobile comes here

Bpost heeft inmiddels het lobbykantoor Meines Holla in de hand genomen om de public affairs in Nederland te doen voor de overname.

Vergissing

Het Financieel Dagblad meldde twee weken geleden dat Bpost een nieuwe poging doet om PostNL over te nemen en baseerde zich op een vertrouwelijk document dat &;door een vergissing van een PR-bureau&; in handen van de krant kwam. Het FD heeft deze zinsnede overigens achteraf uit het artikel verwijderd.

Lekkages

Het is saillant dat de overname opnieuw bekend raakte via een lek. In mei sprong de overname al af omdat de het nieuws van de overnamegesprekken was gelekt, aldus de Vlaamse site

Bpost liet dit keer al snel weten dat er nu geen opzet in het spel is. In een persverklaring meldt de onderneming dat ze verrast is door het ‘onopzettelijk lek van een intern en vertrouwelijk werkdocument’ en dit betreurt.

Om welk PR-bureau het gaat is niet duidelijk; geen van de betrokken wil daar een uitspraak over doen.

Foto: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in