Ard Bossema benoemd tot VP Global Marketing bij Grolsch-eigenaar Asahi
Ard Bossema is door Asahi, het Japanse moederbedrijf van Grolsch, aangesteld tot Director / VP Global Marketing. De aanstelling is effectief per 1 april. Hij wordt daarmee verantwoordelijk voor het global brands portfolio van Asahi, waarin onder meer merken als Pilsner Urquell, Kozel en – vanzelfsprekend – Grolsch. Hiervoor was Bossema CMO van Grolsch voor de Nederlandse en de Franse markt. In die positie wordt hij opgevolgd door de Tsjechische Ludek Baumruk.
Lees ook:
Ard Bossema (Grolsch): ‘We willen er sterker uitkomen door in de merken te blijven investeren’
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDigitaal uitbouwen
Bossema, die de internationale merkoperatie voert vanuit kantoor boven Grolsch-café De Jaren in Amsterdam en vanuit het hoofdkantoor in Praag, zegt dat de ambitie is om de merken op duurzame wijze verder te laten groeien en de hele wereld kennis te laten maken met het merkportfolio. Bossema: ‘We richten ons op het versterken van de digitale marketing-skills in lokale marketingteams en het uitbouwen van de digitale connectie met onze consumenten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid