Overslaan en naar de inhoud gaan

Haris Trnjanin nieuwe ‘talentcoach’ van TBWA\Neboko

Volgens het bureau wordt in de reclameindustrie te weinig divers talent bereikt. Trnjanin moet hier verandering in brengen.
Haris Trnjanin nieuwe ‘talentcoach’ van TBWA\Neboko
Haris Trnjanin nieuwe ‘talentcoach’ van TBWA\Neboko

Trnjanin is sinds 2007 actief als talentcoach en jongerenwerker, onder meer in Hengelo en Almelo. Als muzikant stelde hij jongeren in staat hun talent te gebruiken 'om kansen voor zichzelf te creëren'. Dit deed hij onder meer vanuit Studio 15, een muziekplatform voor jongeren.

Trnjanin's passie voor muziek begon al op jonge leeftijd. Hij komt oorspronkelijk uit Bosnië, is geboren in Kroatië en vluchtte met zijn naar familie naar Nederland toen hij twee jaar was. Hij zegt: 'Begin jaren '90 was de oorlog in Joegoslavië op zijn hoogtepunt en we konden het geweld ontvluchten. Vervolgens hebben we drie jaar in een asielzoekerscentrum gewoond.'

Brug naar talent

Het talent van Trjanin is niet onopgemerkt gebleven. Darre van Dijk, chief creative officer van TBWA\Neboko, kent hem al langer en heeft zijn ontwikkeling als muzikant en talent coach op de voet gevolgd. Van Dijk: 'In de reclame hebben we mogelijkheid om mensen met diverse skills van over de hele wereld aan te trekken, echter wordt er nog zóveel talent niet bereikt. Verschillende factoren kunnen hiervan de oorzaak zijn, denk aan gebrek aan opleiding, connecties of simpelweg de directe omgeving. Haris kan met zijn hulp en expertise de brug naar deze verborgen talenten slaan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in