Overslaan en naar de inhoud gaan

#trending: And the Oscar goes to... Will Smith

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
will smith chris rock
will smith chris rock
will smith chris rock
will smith chris rock

Op 28 maart trok heel Hollywood weer de prachtigste driedelige pakken en duizelingwekkend mooie jurken aan, want de Oscars werden voor de 94ste keer uitgereikt. Je hebt hier vast het één en ander wel over gelezen toen je maandagochtend je Twitter en Instagram opende. Tijdens de uitreiking van de Best Documentary maakte comedian Chris Rock een grap ten koste van de vrouw van Will Smith. Will marcheerde vervolgens het podium op en gaf hem een ‘bitch slap’.

Social media gaat los over dit voorval en ook de meningen zijn hier uiteraard over verdeeld. De ene groep begrijpt Will Smith volledig, de andere groep wilt dat zijn Oscar die hij won in de categorie Best Actor wordt ingetrokken. Maar je hebt ook nog een groep die denkt dat het allemaal gescript is want het is en blijft natuurlijk wel gewoon Hollywood. Fake it until you make it? Eén ding is zeker, social media raakt sindsdien overspoeld met memes van het incident en sommige merken hebben er snel op gereageerd.

related partner content for mobile comes here

Ook merken zoals Fashion Nova en Bol.com haken op dit incident in en ook daar zijn op het internet de meningen over verdeeld. Want kan een merk wel een moment van geweld gebruiken om hun producten te promoten of met hun klanten in contact te komen? Na het Oscar-incident werden de shows van de comedian in ieder geval vanzelf gepromoot, want de kaartverkoop schoot flink omhoog. Één van de grootste kaartverkoper in de VS, TickPick, gaf aan dat er sinds de Oscaruitreiking meer kaarten zijn verkocht dan in de hele maand ervoor. Misschien verzacht dat toch een beetje de pijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in