Overslaan en naar de inhoud gaan

Dopper start pr-actie Mijn kraan is jouw kraan

De ‘waterfles met een missie’ wil met de actie vervuiling door plastic flesjes tegengaan.
Dopper start pr-actie Mijn kraan is jouw kraan
Dopper start pr-actie Mijn kraan is jouw kraan

Waterflesmerk Dopper start vandaag een pr-campagne waarin Nederlanders worden opgeroepen hun kraan met anderen te delen. De actie is onderdeel van World Water Day en ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Gardeners.

related partner content for mobile comes here

In Nederland drinken we jaarlijks gezamenlijk bijna 400 miljoen liter flessenwater, terwijl we hier gezond kraanwater hebben – en dat is zonde, vindt Dopper. De pr-actie moet het mensen makkelijker maken voor een herbruikbare waterfles, van Dopper bijvoorbeeld, te kiezen en zodoende vervuiling door voorverpakt water tegen te gaan. Geïnteresseerden wordt gevraagd een speciale poster, te vinden in de papieren NRC van vandaag, achter hun raam te plakken. Uiteindelijk doel is om bij te dragen aan de bewustwording en het gedrag van mensen, ook op de lange termijn, aldus Dopper.

De zogenoemde 'Mijn kraan is jouw kraan'-actie is terug te voeren op de missie van Dopper, namelijk zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid bieden om een herbruikbare waterfles te verkiezen boven plastic waterflesjes en op die manier 'de wateren van de wereld' te beschermen. 'Iedereen in Nederland heeft immers een kraan en ons kraanwater is van uitstekende kwaliteit. Helaas is het vooral voor mensen soms een uitdaging een kraan te vinden en de herbruikbare fles bij te vullen. Deze actie moet daar verandering in brengen’, aldus Dopper.

Sociaal component

De actie levert Dopper zelf niets direct op, behalve dat het merk zich inzet voor schonere oceanen, zegt Maira Evers van Gardeners desgevraagd. 'Dus als iedereen vandaag, op World Water Day, zijn kraan deelt met anderen, levert dat niet alleen minder aanschaf van single use plastic op, maar maakt het mensen ook bewust van ons schone drinkwater. Het feit dat je je kraan deelt voor een dag en dus wellicht vreemden over de vloer krijgt, heeft ook een sociaal component in zich.'

Naast de advertentie in NRC wordt de campagne op social media via de hashtag #jointhewave uitgerold.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in