WWF laat met confronterende Instagram-campagne zien dat we te laat zijn
Het World Wide Fund for Nature (WWF, in Nederland bekend als het Wereld Natuur Fonds) wil laten zien hoeveel impact ons gedrag heeft op de natuur. Dat doet de organisatie met een campagne (bureau: TBWA\Paris) op Instagram: #TooLatergram.
Negen populaire reisbloggers plaatsen prachtige foto’s van natuurlandschappen, alsof ze echt op die plekken zijn. Hun volgers reageren enthousiast op de foto’s van bergen, bossen en oceanen. Die mooie plekken zouden ze ook wel willen bezoeken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVirtueel opgepoetst
Helaas zien deze natuurgebieden er in werkelijkheid niet zo mooi uit. Ze zijn verpest door menselijk handelen. Het reclamebureau had foto’s van verwoeste natuurgebieden virtueel opgepoetst.
Een paar dagen later plaatsten de reisbloggers de echte foto’s. Hiermee confronteren ze hun volgers met de gevolgen van vervuiling en ontbossing. Zo zien zij dat wat ooit een prachtig strand in Thailand was, op dit moment een van de meest vervuilde kuststroken ter wereld is. Bij de foto staat de tekst ‘helaas, je kunt deze plek niet meer bezoeken’.
Het WWF hoopt via Instagram vooral jonge mensen te bereiken. De boodschap: het is voor deze plekken al te laat, dus we moeten snel in actie komen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid