Overslaan en naar de inhoud gaan

Lenovo lanceert wereldwijde campagne voor premium laptop ‘Yoga’ in samenwerking met SuperHeroes

De campagne ‘For All of Us’ is gebaseerd op het idee dat de mens een vat vol tegenstellingen is.
Vat vol tegenstrijdigheden
Vat vol tegenstrijdigheden
Vat vol tegenstrijdigheden
Vat vol tegenstrijdigheden

Het Chinese consumentenelektronicamerk Lenovo komt met een nieuwe campagne voor de Lenovo Yoga. Dat is de premiumlijn die het merk al een aantal jaren voert. De campagne ‘For All of Us’ is tot stand gekomen in samenwerking met het Nederlandse bureau SuperHeroes, dat het account eerder dit jaar won na een internationale pitch. Dit is de commercial:

related partner content for mobile comes here

Lenovo Yoga | For All Of Us 30” TVC

Vat vol tegenstellingen

Het consumenteninzicht waarop de Yoga volgens Lenovo is vormgegeven, is dat de mens ‘een vat vol tegenstellingen is’. De nieuwe campagne is daar ook op gebaseerd. Lenovo: ‘Wij mensen zijn nogal fascinerend. We sturen raketten naar Mars, maar vergeten ook om de haverklap onze wachtwoorden. We zijn inventief en ambitieus, en tegelijkertijd graag lui, of eigenwijs.’ Het is volgens Lenovo een tegendraads uitgangspunt omdat ‘de meeste merken voor consumentenelektronica een geïdealiseerde versie van menselijke prestaties vieren. ‘Wij kiezen voor een meer speelse en menselijke benadering.’

Disruptie

De ambitie van Lenovo is groot. Matt Bereda, vice president global consumer marketing bij Lenovo, zegt met Yoga ‘nieuwe energie aan de categorie’ te willen toevoegen. Volgens hem roept de ‘human design-benadering’ van het merk om een campagne die disruptief is en past in deze tijd.

Het doel van de campagne is om de Yoga te positioneren als de ‘voor de hand liggende’ keuze in de categorie premium laptops. De campagne wordt gelanceerd in 11 markten, waaronder Noord- en Zuid-Amerika, Europa, China en India en bevat een breed scala aan digitale en tv-uitingen, evenals OOH- en POS materiaal. De campagne wordt de komende periode verder uitgebouwd.

 

Volgende week op Adformatie: een uitgebreid interview met Marina Schaepelynck Romero Aguila, global marketing director bij Lenovo

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in