Overslaan en naar de inhoud gaan

Klimaatcrisis: Reclamecollectief TBWA zet zich wereldwijd in

De klimaatcrisis is een groot probleem. Het TBWA-collectief werkt mee om meer bewustzijn te creëren bij mensen.
Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

climate change Columbia Journalism Review
Crisis. Tijd om de stilte te doorbreken (uit Columbia Journalism Review)
climate change Columbia Journalism Review
Crisis. Tijd om de stilte te doorbreken (uit Columbia Journalism Review)

De Climate Action Summit van de Verenigde Naties heeft plaatsgevonden in New York. Wereldleiders kwamen bij elkaar om de klimaatverandering te bespreken. De klimaatcrisis is een groot probleem en de wereld acteert meer en meer. Het TBWA-collectief (bestaande uit 305 bureaus in 98 landen) werkt ook graag mee om nog meer mensen bewust te maken van de klimaatverandering.
 

Wereldwijd samenwerken

Hoe krijg je wereldwijd in één week zoveel mogelijk aandacht van zoveel mogelijk invloedrijke journalisten om de klimaatcrisis naar de voorpagina te brengen? Door samen te werken.

Columbia Journalism Review (CJR), het toonaangevende Amerikaanse tijdschrift voor journalisten, bedacht in samenwerking met Earth Institute (Columbia University) en reclamebureau TBWA\Chiat\Day in New York ‘Flood the News: Bring the Climate Change Crisis to the Front Page’. Een korte tentoonstelling in samenwerking met beeldend kunstenaar Joan Wong in de Foley Gallery in Manhatten. Dit gold als kick-off voor het wereldwijde journalistieke initiatief: Covering Climate Now.

Met Covering Climate Now besteedden meer dan 250 internationale nieuwsorganisaties in de aanloop naar de VN-klimaattop extra aandacht aan klimaatverandering. Het is een van de meest ambitieuze inspanningen om de pers te stimuleren rondom een onderwerp. De betrokken nieuwsbronnen zijn onder meer grote kranten, tijdschriften, televisie- en radio-omroepen en wereldwijde nieuwszenders in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Afrika en Azië. Onze Nederlandse Trouw en De Groene Amsterdammer zijn er ook onderdeel van. Het bereik is enorm: meer dan 1 miljard lezers en kijkers.

Climate Action Summit

Wereldleiders kwamen bij elkaar voor de Climate Action Summit van de VN in New York om te bespreken hoe de ambitieuze doelstellingen van het klimaatakkoord in Parijs alsnog gehaald kunnen worden. President Donald Trump, die klimaatverandering ooit beschreef als een “Chinees complot om de Amerikaanse productie te verzwakken”, heeft aangekondigd in 2020 uit het akkoord te zullen stappen. Door het gebrek aan Amerikaans leiderschap op dit gebied hebben de vakbladen CJR en The Nation juíst de motivatie gevoeld om hier iets mee te doen.

Flood The News tentoonstelling New York
Flood The News tentoonstelling in New York: het uiterlijk van de kranten is zo aangepast dat deze past bij het nieuws.
Flood the news pop-up tentoonstelling

VN & Greta Thunberg

De 16-jarige Zweedse Greta Thunberg, bekend van haar stakingsactie voor het Zweedse parlement, was een van de sprekers op de Climate Action Summit in New York. Om daar te komen, voer ze in een klimaat neutrale zeilboot vanuit Groot-Brittannië de Atlantische Oceaan over naar New York. Daar wachtten 17 boten, ieder voor een van de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s), haar in de haven op. TBWA\Melbourne heeft samen met een collectief van collega-bureaus (waaronder TBWA\Chiat\Day) gezorgd dat het project een succes werd.

“Wij als TBWA\NEBOKO vinden het heel erg goed dat er nu groots aandacht is voor dit onderwerp. Daarom delen we graag de initiatieven van ons TBWA-collectief met betrekking tot de klimaatcrisis. We kunnen dit niet langer negeren.” Rik Ledder, CEO TBWA\NEBOKO


Meer weten over de 17 doelen van de VN? Lees het hier: www.sdgnederland.nl/sdgs

 

Greta Thunberg aankomend in New York.
Greta Thunberg aankomend in New York.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in