Overslaan en naar de inhoud gaan

Gastblog: Frekkel. Ons eigen lot uit de loterij

En toen lag er zomaar ineens een heel leuk idee voor de nieuwe commercial van de Staatsloterij Oudejaarstrekking
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De reclamespot voor de Staatsloterij Oudejaarstrekking heeft heel wat aandacht gekregen. Hondje Frekkel speelt de hoofdrol in deze commercial die is genomineerd voor een Ster Gouden Loeki. Staatsloterij en reclamebureau TBWA\NEBOKO vertellen hoe deze bijzondere productie tot stand kwam.

En toen lag er zomaar ineens een heel leuk idee voor de nieuwe commercial van de Staatsloterij Oudejaarstrekking. Creatie enthousiast. Strategie enthousiast. Account enthousiast. Staatsloterij enthousiast. Dit is het, dit moeten we doen! Er was maar één kleine kanttekening: de ster van de commercial… was een hond. Terwijl iedereen in dit vak weet, kies nooit een hoofdrolspeler die niet zelf het script kan lezen. Terwijl iedereen kan bedenken dat het trainen van een hondje dat normaal zes weken duurt, niet in tien dagen kunt persen. Terwijl iedereen snapt dat twee draaidagen in zo’n geval eigenlijk veel te krap is.  
 
Toch gingen we ervoor. En Pistacio ook. Dit lieve, Sloveense zwerfhondje bleek een natuurtalent en acteerde alsof hij nooit anders had gedaan. Scène na scène werd opgenomen. Toch leek de scene met het kattenluikje nog even roet in het eten te gooien. Tijdens zijn training had Pistacio het klepje een keer op zijn neusje gekregen. En sindsdien weigerde hij er nog doorheen te gaan. Natuurlijk zorgden we voor een plan B, maar omdat de scène superbelangrijk was voor het verhaal, moesten we het wel proberen. Deze scene wil je gewoon hebben. 
 
 

Doet ie het, of doet ie het niet?

Op het moment suprême stond de hele crew met ingehouden adem naar de monitor te kijken. Doet ‘ie het … of toch niet? Ook Pistacio leek te twijfelen. Hij keek even over zijn schouder alsof hij zich afvroeg of ie echt niet beter terug kon gaan. Maar ineens ging ie, hup, onbevreesd  door het kattenluik naar buiten. Een zucht van verlichting ging door de ruimte en een daverend applaus voor Pistacio volgde. Onze kleine vriend, onze held! Aan het eind van draaidag twee stond de hele commercial erop. En dat met een ongetrainde hoofdrolspeler die geen letter van het script kon lezen. Een ster in de dop. En ook gewoon een schat van een hond die we het allerbeste gunnen. Voor ons was Pistacio echt een lot uit de loterij.  

Stem op Frekkel

Vind jij Frekkel ook een held? Help hem dan aan een Gouden Loeki! Je kunt nog tot dinsdag 22 januari 12.00 uur op Frekkel stemmen via www.stergoudenloeki.nl.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in