Bril-jante zet van Eyelove
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Eyelove adverteert sinds 2011 trouw in grotere dagbladen, maar eind 2017 vonden ze de tijd rijp voor een tv- en radiocampagne. Omdat reclamebureaus volgens hen nooit precies begrepen wat de boodschap was en waar het merk voor stond, besloten ze het zelf te doen. Op 7 januari 2018 werd de commercial opgenomen. Iedereen was zeer enthousiast na de opnamedag en ook na het zien van de eerste montage.
Bij Eyelove zelf stonden ze dan ook te kijken van de reacties op de campagne: hoe kon iets waar zo hard aan was gewerkt zoveel (negatieve) reacties oproepen? “Ik had absolúút niet het idee dat dit als een irritante commercial zou worden ervaren. Mensen ergeren is dus ook absoluut niet de insteek geweest”, aldus Paul Berkelmans, directeur van Eyelove. “Maar we vonden dat, nu we die commercial eenmaal hebben gemaakt, we ‘m flink gaan uitzenden ook.”
Inzet radio én tv
Flink uitzenden, dat hebben ze gedaan. De spot heeft alleen bij Ster op radio én televisie gedraaid. Niet alleen is het een slimme zet geweest om een combinatie van mediumtypen in te zetten, maar ook om een koppeling te maken tussen de radio- en tv-uiting. Doel van deze koppeling is dat de consument bij het horen van de radiocommercial de tv-commercial voor zich ziet: het visual transfer-effect.
Met spots die vaak uitgezonden werden op primetime bij bereiksprogramma’s (zoals De Luizenmoeder en het NOS Journaal) en in reclameblokken rondom grote evenementen (Olympische Winterspelen, WK Voetbal) zijn er veel Nederlandse consumenten bereikt. In totaal heeft Eyelove met hun campagne zelfs 96% procent van hun doelgroep (50-plussers) bereikt, en hebben zo’n 14,2 miljoen Nederlanders van 6 jaar of ouder de spot minimaal één keer gezien.
Ook is de naamsbekendheid van Eyelove flink gestegen. En ‘flink gestegen’ is eigenlijk nog een understatement.
Wat leverde de campagne op?
Samen met Ster heeft Eyelove drie keer onderzoek uitgevoerd naar hun bekendheid. Zo kon de verandering goed bijgehouden worden. Zelf heeft Eyelove ook veel gebruikgemaakt van de klantportal van Ster, om de campagne te monitoren en te kijken wanneer de spots precies uitgezonden werden. Bekijk de gehele case
Een kijkje in de toekomst
Naamsbekendheid opbouwen is Eyelove in ieder geval gelukt. Natuurlijk is het daarnaast ook belangrijk om merkvoorkeur te creëren en uiteindelijk (meer) brillen te verkopen. Er is samen met Ster een AdMeasure gedaan om te onderzoeken welk effect hun commercial heeft op deze doelstellingen. Met die kennis en een fantastische naamsbekendheid gaat Eyelove verder bouwen aan een impactvolle marketing- en mediastrategie.
Wat je doelstellingen ook zijn, wij willen je graag helpen met impact maken. Je commercial laten testen met onze AdMeasure? Of je campagnes monitoren in de Klantportal? Neem dan contact op met research consultant Noortje Lankhaar (noortje.lankhaar@ster.nl) voor alle mogelijkheden.
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidSnapt eyelove dan niet dat door zo'n irritante reclame zo lang in de markt te zetten ik dus nooit (net als Carglass) daar klant ga worden?
being, https://plex.software/ as ofnow for ebing thyo
ru pa pam pum https://tutuappx.com/ is coming from the gully, is coming from the city slums slums
be you as of https://vidmate.onl/ now.
Developing healthy eating habits is a https://dltutuapp.com/tutuapp-download/
great way to improve your health and can be just a few small changes away.
l-balanced meals and eating a variety https://showbox.run/ of foods. This will help ensure you're consuming enough nutrients to support your body and daily activities.