Overslaan en naar de inhoud gaan

Daf lanceert campagne voor ultieme truckers-playlist op Spotify

De Trucker Tracks beluisterd en samengesteld door vrachtwagenchauffeurs.
Campagnebeeld Daf
Campagnebeeld Daf

‘Met de vlam in de pijp’ staat er niet in, te Nederlands wellicht, en ook een nummer als Roadhouse Blues (Keep your eyes on the road, your hand upon the wheel) van The Doors ontbreekt. Over de ultieme truckers-playlist op Spotify valt genoeg te discussiëren, en dat is waarschijnlijk precies de bedoeling van Daf Trucks.

related partner content for mobile comes here

De vrachtwagenmaker heeft met Merkle Nederland een grote Spotify-campagne ontwikkeld waarbij truckers vanuit de hele wereld samen hun vrachtwagenchauffeur-playlists creëren: de DAF Trucker Tracks. Vanaf nu kan iedereen, maar vooral vrachtwagenchauffeurs, luisteren naar de muziek die truckers wereldwijd onderweg het liefst horen.

Campagnepagina

In een campagne op social media worden chauffeurs door trucker-influencers, zoals Jelle Schouwstra, opgeroepen om hun favoriete nummer in te sturen via een speciaal opgezette campagnepagina.

In een videoportret vertellen ze het verhaal achter hun eigen favoriete nummer en waarom dit nummer een plek verdient in de DAF Trucker Tracks playlist. DAF stelt op basis van de ingediende nummers de enorme playlist samen.

Leven met muziek

Inmiddels zijn honderden inzendingen ontvangen en meerdere Spotify playlists samengesteld met onder meer rock, country, pop, classics, hardstyle en dance, maar dus zonder Henk Wijngaard. Truckers uit de hele wereld helpen nu bij het aanvullen van de lijsten.

Daf Trucks laat de gebruikers met de actie natuurlijk zien midden in het leven van de vrachtwagenchauffeurs te staan. 'De cabine is vaak ook de woon- en slaapkamer van een trucker', stelt Roel Koppers, socialemediaspecialist van DAF Trucks: 'Een rit zonder muziek is voor veel chauffeurs dan ook zoiets als een truck zonder wielen. De DAF Trucker Tracks verbindt chauffeurs; ze luisteren naar de muziek die aansluit op hun trucker lifestyle.

Credits

Opdrachtgever: Daf Trucks

Bureau: Merkle Nederland

Video’s en social content: Merkle Nederland

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Marc Fahrner

Dit is nou echt een gave actie van DAF.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in