Overslaan en naar de inhoud gaan

Breaker adviseert jongeren: 'breaker' lekker uit

De brand asset ‘yoghurt in knijpzak’ komt in de campagne duidelijk naar voren. N=5 won recent de pitch van het zuivelmerk.
campagne n=5
Jongeren 'moeten' teveel, vindt bureau N=5
campagne n=5
Jongeren 'moeten' teveel, vindt bureau N=5

Breaker, een zuivelproduct van Melkunie, bekend als 'yoghurt in knijpzak', lanceert een nieuwe campagne, die volgt op de recente herpositionering van het merk. De campagne en herpositionering zijn ontwikkeld door creatief bureau N=5, dat vorig jaar de pitch van Breaker won.

related partner content for mobile comes here

Voor hoever bekend deden ook Dear en Selmore mee aan deze pitch. Dear was tot vorig jaar het vaste bureau van Breaker.

De nieuwe positionering en campagne moet jongeren aan het Breaker-merk koppelen. Uit onderzoek van Breaker blijkt dat deze doelgroep het merk vooral associeert met een gevoel van vrijheid. ‘Met een Breaker in de hand kun je lekker spontaan doen waar je zin in hebt', zegt een van de respondenten.

Yoghurtknijpzak

Marketing manager Heike van Wersch zegt dat Breaker in 2002 de eerste in Nederland was met de yoghurtknijpzak, maar dat er tegenwoordig steeds meer concurrentie is, waarbij ze doelt op merken als Vifit (Campina) en Danio. 'We moeten evolueren van merk met functionele associaties naar een merk met emotionele waarde.'

Thijs Bontje, creative partner van N=5, vult aan dat jongeren tegenwoordig 'heel veel moeten'. 'Dat staat natuurlijk haaks op jong zijn. Je wil erop uit, ontdekken. Los van conventies. Die aanmoediging beelden we met deze campagne uit.'

De pay-off van de campagne luidt 'Breaker lekker uit'. Daarnaast speelt het handje met de knijpzak erin, een duidelijke brand asset van Breaker en sinds jaar en dag op de merkverpakkingen te zien, een grote rol in de commercial.

De campagne wordt op televisie en online uitgerold. Bekijk ‘m hieronder:

Credits:
Breaker: Susan den Boer, Heike Van Wersch, Robbert Hendriks, Martijn van Amersfoort
Creatie: Mike Kleijnen, Tim Teunissen, Felix Leenders
Creatieve directie: Thijs Bontje
Strategie: Bastiaan Weers, Ira Spits
Account: Merel Hoogendorp, Joost van der Pol
Productie: Kiek Beljaars
Regisseur: Nils Gerbens
DOP: Tim Kerbosch
Producer: Jesse te Buck
Productiemaatschappij: Cake Film
Edit & Postproductie: The Compound
Animatie: Franko Rosas
Geluid en muziek: Hielke Praagman
Media: Dentsu

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in