Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe ouder je bent, hoe meer korting bij Eye Wish

De opticien geeft zijn eigen draai aan leeftijdsdiscriminatie in marketing. Het idee komt uit de koker van bureau Indie.
eye wish campagne
Eye Wish geeft korting 'zo hoog als je leeftijd'
eye wish campagne
Eye Wish geeft korting 'zo hoog als je leeftijd'

Eye Wish lanceert een nieuwe campagne in de vorm van een pubquiz: 'korting zo hoog als je leeftijd'. De opticienketen (260 winkels in Nederland) test in de outdoorcampagne de leeftijd van potentiële klanten aan de hand van weetjes, zoals: als je de dader in 'Moorden en marionetten' weet: 87% korting (=87 jaar). Als je zakgeld nog in guldens hebt gekregen: 36% korting. Als je niet naar onze opps in de ends dasht: 18% korting.

related partner content for mobile comes here

100 jaar = gratis montuur

De boodschap van Eye Wish: korting komt met de jaren. Met andere woorden: hoe ouder je bent, hoe meer korting je (eenmalig) bij aankoop van een montuur bij de opticien krijgt. Ergo: wie honderd jaar oud is, krijgt dus een gratis product.

Naast outdoor wordt de campagne, bedacht en ontwikkeld door Indie Amsterdam, uitgerold op de radio en social media.

Eigen draai

Eye Wish geeft hiermee zijn eigen draai aan de welbekende 1+1 gratistool die veel opticiens hanteren. Lode Schaeffer, eigenaar Indie: 'Als merk wil je opvallen, en al helemaal als retailer. Waar je bij veel opticiens vrij standaard marketinguitingen ziet, leek het ons goed het eens op een andere manier aan te pakken.

Marcel Norbart, ceo Eye Wish: 'Het is belangrijk de markt te blijven opschudden en te laten zien dat het anders kan. Op een manier waar iedereen, van jong tot oud, van profiteert.'

eye wish
Outdoor-uiting Eye Wish

Credits
Reclamebureau: Indie Amsterdam
Eyewish: Ron Visser - CMO
Cootje Loogman - lead marketing 
Stephan Otter - marketingcommunicatie specialist 
Mediabureau: Yvonne Prins - UM 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in