Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor het eerst start MediaMarkt een merkcampagne in heel Europa

Met de Europese campagne kiest MediaMarkt voor een herpositionering die consumenten duidelijk moet maken wat MediaMarkt doet.
Mediamarkt campagne
Een uitsnede van een campagneposter
© Afbeelding: MediaMarkt
Mediamarkt campagne
Een uitsnede van een campagneposter
© Afbeelding: MediaMarkt

MediaMarkt start voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan een merkcampagne in alle dertien Europese landen waar het actief is. De campagne heeft diverse doelen, richt zich op consumenten en gebruikt de nieuwe pay-off Let's Go als 'verbindende schakel'. 

related partner content for mobile comes here

Focus op consumenten

De elektronicaketen heeft een grote naamsbekendheid, weet ook MediaMarkt zelf. De nieuwe campagne wil duidelijk maken dat MediaMarkt geen doorsnee winkel is waar je een nieuwe televisie, hoofdtelefoon of smartphone bekijkt en eventueel koopt. '[..] Bij MediaMarkt kunnen ze (klanten, red.) producten aanraken, uitproberen en leren kennen, oftewel beleven in de ruimste zin van het woord. [..]', zegt Yannick de Bièvre, marketingdirecteur van MediaMarkt Benelux. 

In de campagne-uitingen focust MediaMarkt zich op de promotie van producten en aanbiedingen, het demonstreren van klantgerichtheid en het bewegen van klanten via 'de emotionele lading.'

Let's Go

Over de pay-off Let's Go is ook nagedacht, verklaart De Bièvre. 'Let’s Go! is de verbindende schakel tussen alle marketingactiviteiten en vormt de paraplu voor alle interne en externe communicatie. Het verbindt daarmee ons merk, onze diensten en onze mensen met onze klanten, Let’s Go!'

Wunderman Thompson

De crossmediale merkcampagne start op 13 oktober in dertien Europese landen waaronder Nederland en België. De campagne verschijnt op de televisie, radio, out of home, sociale media, display en online video. Saatchi & Saatchi International en is de Benelux doorvertaald door Wunderman Thompson.

Bekijk hier het campagnefilmpje

Medewerkers centraal

In november start MediaMarkt ook een internationale employer branding campagne, eveneens via de Let's Go-pay-off. Met de campagne wil de elektronicaketen naar eigen zeggen duidelijk maken dat het medewerkersbestand divers en inclusief is, er veel verschillende functieprofielen zijn en dat MediaMarkt-personeel zich inzet om 'klanten mee te nemen in de bijzondere wereld van elektronica.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Lisa Wagenaar

Bij MediaMarkt kunnen ze (klanten, red.) producten aanraken, uitproberen en leren kennen
Je klanten "ZE" noemen, aldus de marketing directeur gaat um denk ik niet echt worden.....
Toont niet echt van respect naar je klanten toe wanneer die over de drempel de winkel in stappen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in