Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo vraagt Brainwash aandacht voor het kapperstekort

De kappersketen zit bijna letterlijk met de handen in het haar: er zijn dringend nieuwe kappers nodig. Tijd voor een campagne.
Brainwash kapper campagne
Een still uit de video
© Afbeelding: Brainwash
Brainwash kapper campagne
Een still uit de video
© Afbeelding: Brainwash

BrainWash kampt met een tekort aan kappers, een probleem waar veel andere kappersketens en zelfstandige kappers ook last van hebben. Het tekort aan personeel vormt voor BrainWash reden om een campagne te starten. In die campagne ('Nederland heeft je nodig') roept het bedrijf kappers op om 'de schaar weer op te pakken'. Volgens de kappersketen zijn er de afgelopen tijd namelijk 'veel' kappers overgestapt naar andere beroepen, onder andere omdat zij door coronalockdowns niet aan het werk konden. 

related partner content for mobile comes here

Thuisknippen is niets

De uitstroom van kappers resulteert in langere wachttijden bij kapperszaken. Volgens BrainWash knippen daarom 'vele' Nederlanders hun noodzaak hun eigen haar. In hoeverre dat daadwerkelijk gebeurt valt lastig te zeggen, maar BrainWash weet één ding zeker: zelf je haren knippen levert doorgaans geen goed kapsel op. 

Die boodschap brengt de kappersketen onder de aandacht via campagnevideo's en in de eigen kapperszaken. Hieronder is één van de video's te bekijken. 

Arbeidsvoorwaarden

Kappers terughalen lukt niet met alleen een grappige campagne, weet ook Laurens van de Vijver. Hij is ceo van Provalliance Nederland, het moederbedrijf van in Nederland BrainWash, Cosmo Hairstyling en Team Kappers. Van de Vijver zegt dat BrainWash haar arbeidsvoorwaarden onder de loep genomen heeft. Hij geeft geen verdere informatie, maar in de campagnevideo's schermt BrainWash met een bonus op het maandsalaris, flexibele werkdagen en doorgroeimogelijkheden. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in