Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi's nieuwe campagne zet Nederlandse telers in het zonnetje

Aardappelen, groente en fruit van Aldi komen vaak uit Nederland. Niet alle consumenten weten dat, signaleert Aldi. Tijd voor een campagne.
Aldi campagne
Een still uit de tv-commercial
© Afbeelding: Aldi
Aldi campagne
Een still uit de tv-commercial
© Afbeelding: Aldi

Waar komen de aardappelen, groente en fruit (AGF) van Aldi vandaan? Vaak uit Nederland, zegt Aldi. Waar de super aan toevoegt dat niet alle consumenten dat weten. Een nieuwe omnichannelcampagne moet het bewustzijn vergroten. 

related partner content for mobile comes here

Vanaf maandag 3 oktober houdt Aldi voor de tweede keer een campagne die Nederlandse telers in het zonnetje zet. Een aardappelteler uit Dronten en een familiebedrijf uit Biddinghuizen dat de aardappelen verpakt spelen de hoofdrol in de nieuwe tv-commercial. 

Aldi wil met de boodschap dat veel AGF uit Nederland komt aangeven dat de etenswaren vers en van hoge kwaliteit zijn. De super beweert overigens niet dat ál zijn AGF uit Nederland komt - een deel wordt geïmporteerd uit andere landen.

Nederlandse organisaties uitgelicht

De twee bedrijven verschijnen samen met andere telers en leveranciers de komende weken in de folder, op de website en op soicialmediakanalen van de supermarkt. 

De tv-commercial is hieronder te bekijken.

Aldi plant activatie

Naast een tv-commercial plant Aldi ook 'een ludieke activatie' op social media. Om precies te zijn Instagram, Facebook en TikTok. De activatie, waar nog niets over bekendgemaakt is, vindt plaats in de campagneperiode. 

Bureaus

Indie Amsterdam, Blauw Gras, De Reclamefabriek, Abovo en Wayne Parker Kent zijn betrokken bij de campagne. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in