Overslaan en naar de inhoud gaan

De Vegetarische Slager en Snapchat vieren Werelddierendag samen

Scan je op 4 oktober een productverpakking van De Vegetarische Slager met de Snapchat Lens, dan duikt er een dansende hotdog op.
Vegetarische Slager
Vegetarische Slager

Vandaag, 4 oktober, is het Werelddierendag. Een dag waar veel merken op inspringen, bijvoorbeeld door aandacht te vragen voor het dierenwelzijn of hun eigen merk. De Vegetarische Slager probeert een brug te slaan tussen deze twee onderwerpen en werkt hiervoor samen met Snapchat. Wie op Werelddierendag een productverpakking van De Vegetarische Slager scant met de speciale Snapchat Lens, ziet de productverpakking veranderen in een dansvloer. Op die dansvloer verschijnt een 'plantaardige hotdog' die samen met 'dierenvrienden' een dansje doet. 

related partner content for mobile comes here
Snapchat Vegetarische slager
Een still uit de Snapchat-animatie Afbeelding: Snapchat

Snapchat Lens: luchtig en feestelijk

De plantaardige hotdog heeft een tatoeage van De Vegetarische Slager op zijn arm en een vegan-logo op zijn hoofdtelefoon. Het Nederlandse bureau GoSpooky heeft de speciale Snapchat Lens gemaakt in opdracht van Unilever (moederbedrijf van De Vegetarische Slager) en in samenwerking met Snapchat.

De ludieke verschijning is afgeleid van de danse hotdog die in 2017 populair was onder Snapchat-gebruikers. De Snapchat Lens die de hotdog activeerde, is sindsdien meer dan twee miljard keer gebruikt. Het idee om een plantaardige hotdog te gebruiken op Werelddierendag is ontstaan tijdens een wedstrijd van non-profit organisatie Jonge Honden. Het idee won de wedstrijd. 

Alexandra Knoef, country business lead van De Vegetarische Slager, zegt: 'Dierenvrienden en vleesliefhebbers vinden elkaar op 4 oktober aan tafel met ons plantaardige vleesch. Zeker op dierendag staan we er graag bij stil dat je met onze producten niets hoeft te laten schieten qua smaak en textuur en dat ook het dier gespaard kan blijven. Deze lens draagt dat op feestelijke wijze uit.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in