Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn zet nieuw actiemechanisme naast 'Hamsteren': AH Actiehelden

Superhelden die kortingstickers plakken op producten in de supermarkt zullen de iconische Albert Heijn-hamsters niet vervangen.
AH Actiehelden
AH Actiehelden
© Albert Heijn
AH Actiehelden
AH Actiehelden
© Albert Heijn

Albert Heijn introduceert een nieuw actiethema, de ‘AH ActieHelden’. De geanimeerde characters (een gezin van vier) vliegen door de winkel om 'prijssterren te plakken op producten. Actie! Dit is de Actiehelden-commercial die TBWA met Ambassadors voor Albert Heijn maakte (vanaf zondag op tv):

related partner content for mobile comes here

AH ActieHelden. Superveel actie op superveel producten.

Enkele stuks

Albert Heijn heeft al jarenlang het bekende actiemechanisme 'Hamsteren' (en het minder bekende 'Stapelkorting'). De AH Actiehelden komen niet in plaats van 'Hamsteren', maar zijn er een aanvulling op. Bij Hamsteren geldt de korting meestal voor meerdere stuks van een artikel, bij AH Actiehelden is de korting ook geldig wanneer klanten enkele stuks van een actieproduct kopen. Albert Heijn: 'Uit onderzoek weten we dat veel consumenten juist deze aanbiedingen heel interessant vinden. Hier komen ze speciaal voor naar de winkel en vaak wordt op basis van de aanbiedingen het boodschappenlijstje voor die week gemaakt. En daar spelen we met dit nieuwe actiethema dan ook goed op in: veel van de actieprijzen zullen tijdens dit actiethema onder de 1 of 2 euro liggen.'

Behalve in de tv-commercial zullen de actiehelden te zien zijn in dagbladadvertenties, winkelcommunicatie, e-mail en op AH.nl.

Even niet hamsteren

Albert Heijn heeft de actie 'Hamsteren' bewust een tijdje niet ingezet. Vanwege de aanvankelijke hamsterwoede naar aanleiding van de coronacrisis, kwam het begrip in een negatief daglicht te staan. Albert Heijn: 'We vinden het nu niet gepast om de hamsters in te zetten, maar het is zéker niet de bedoeling om afscheid van ze te nemen.'

Geen spaaractie

De vier actie-characters lijken zich goed te kunnen lenen voor een spaaractie, maar dat is volgens een woordvoerder van Albert Heijn op dit moment niet aan de orde. 'Wellicht een leuk idee voor later.'

Albert Heijn zit op het moment meer op het spoor van maatschappelijk verantwoorde spaaracties, zoals de actie Foodstars’ die nu loopt. Dat is een spaaractie die kinderen moet inspireren om gezonder te eten. Albert Heijn heeft in het verleden meer dan eens onder vuur gelegen omdat het spaaracties inzette met plastic figuren, vorig jaar nog bij de actie 'Kerstdorp'. De woordvoerder zegt nu dan ook dat Albert Heijn bij de overweging om de actiehelden in een spaaractie te vertalen, ook goed gaat kijken naar de anti-plastic-sentimenten in de samenleving.

Lees ook: Albert Heijn lanceert nieuwe bezorgservice AH Compact voor kleinere huishoudens

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in