Overslaan en naar de inhoud gaan

Softwarebedrijf Uptmz groeit uit Springbok-label, krijgt 'meer ademruimte'

Het bedrijf laat merken geautomatiseerd adverteren en werkte tot dusver als een label binnen Springbok.
Vincent Stoit
Vincent Stoit
© Afbeelding: aangeleverd
Vincent Stoit
Vincent Stoit
© Afbeelding: aangeleverd

Uptmz, dat als een label van Springbok software aanbiedt om geautomatiseerde online campagnes te draaien, gaat verder als een zelfstandig bedrijf. De software van Uptmz wordt inmiddels door meer dan duizend eigen gebruikers en dertig partijen gebruikt, waaronder ZEO, CCV, MyOnlineStore en Dok Online. Door Upmtz te positioneren als een zelfstandig bedrijf, krijgt het volgens Springbok-ceo Sammy Colson 'de nodige ademruimte om te groeien als een Software-as-a-Service-bedrijf, wat een fundamenteel ander businessmodel is dan een marketing agency.'

related partner content for mobile comes here

Uptmz heeft zeven fte

Dat Uptmz na twee jaar stopt als een label van Springbok en als zelfstandig bedrijf verdergaat, heeft volgens Vincent Stoit (head of Uptmz) niets met concurrentie te maken. Hij noemt de activiteiten van zijn bedrijf voor de tientallen klanten heel anders dan het werk van Springbok. 'De potentie zit er meer in als we ons eigen ding kunnen doen', zegt Stoit tegen Adformatie

'Samen met Kaya van Kessel deed ik de sales. Vanuit de Springbok-groep kregen wij ondersteuning in de vorm van onder meer developers. In de afgelopen tijd zijn we zo hard gegroeid qua klanten dat we zelf ook extra salesmensen, een SEA-specialist en developers hebben aangenomen.' Stoit gaat als partner leiding geven aan Uptmz, met een team van totaal zeven fte.

Springbok blijft eigenaar

In gesprekken met toekomstige klanten komt de naam Springbok bewust niet meer naar voren, zegt Stoit. Wat overigens niet betekent dat Springbok buiten beeld is. Het is grootaandeelhouder en dus nog steeds eigenaar van Uptmz, maar dus op de achtergrond. 

Uptmz werkt onder andere voor de dealernetwerken van Hästens en Nissan. Het bedrijf zegt dat zijn zelfontwikkelde algoritme - om campagnes te automatiseren - gebaseerd is op vijftien jaar ervaring met A-merken. De usp van Uptmz is dat het zijn software aan alle gebruikers aanbiedt via een abonnementsmodel in plaats van 'dure consultancy-uren' te declareren. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in