Overslaan en naar de inhoud gaan

Dorkas Koenen (Rabobank) wint award CMO of the Year 2022

Koenen bracht Rabobank terug naar kern: coöperatieve bank met wortels in samenleving.
Dorkas Koenen, Rabobank, wint CMO of the Year Award 2022
Dorkas Koenen, Rabobank, wint CMO of the Year Award 2022
© Foto Marco De Swart
Dorkas Koenen, Rabobank, wint CMO of the Year Award 2022
Dorkas Koenen, Rabobank, wint CMO of the Year Award 2022
© Foto Marco De Swart

Dorkas Koenen (51) van Rabobank Nederland is gekozen tot CMO of the Year 2022. Koenen kreeg de Adformatie-award voor zijn werk waarin hij de Rabobank terug heeft gebracht naar de kern: een coöperatieve bank met zijn wortels in de samenleving. 

related partner content for mobile comes here

Naast Koenen waren Brenda Smith (Kruidvat) en David Verschoor (Hartstichting) genomineerd.

Het is de eerste keer dat de CMO of the Year Award is uitgereikt. De prijs is een erkenning voor vernieuwende en inspirerende marketingdirecteuren die resultaten boeken.

De jury is onder de indruk van Koenens visie, waarin hij het het klantbelang boven alles stelt. Het afgelopen jaar is onder zijn leiding een start gemaakt met de implementatie van een nieuwe klant- en marktstrategie, terug te zien  in campagnes als Club Support, Samen voor jezelf beginnen en Praten over Geld.   

Zelf ziet Koenen, die eerder bij Essent en Robeco werkte, als grootste prestatie de succesvolle transformatie van een uitvoerende marketingcommunicatie-afdeling, naar een strategische die op basis van vakmanschap de commerciële activatie én interactie met de klanten van Rabobank aanstuurt

Koenen kreeg de prijs uitgereikt tijdens CMO Day, het event voor topmarketeers dat vandaag werd gehouden in Capital C in Amsterdam.

De vakjury voor CMO of the Year bestaat uit:

  • Boukje Taphoorn (CMO Bol.com)
  • Beate Crombags (partner customer experience & digital transformation EY)
  • Edgar Molenaars (partner customer & brand advisory KPMG)
  • Erik Hoogenhout (CMO CMS DSB)
  • John Olivieira (uitgever Oneworld/kroonlid Raad van Cultuur/voorzitter FARE netwerk)
  • Jan Willem Koch (ceo Hallmark)
  • Yvonne Nassar (head of marketing & communication Van Gogh Museum/voorzitter PIM)
  • Susanne van Nierop (hoofredacteur Adformatie)

In Adformatie #3 verschijnen interviews met de genomineerden en de uiteindelijke winnaar. Het magazine komt uit op vrijdag 27 mei.

Adformatie kiest jaarlijks samen met een kundige en kritische vakjury de CMO of the Year. Naast de CMO Community is ook lezers van Adformatie gevraagd CMO’s en marketingdirecteuren uit hun netwerk te kandideren die een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in