Overslaan en naar de inhoud gaan

Shell formeert na pitch ‘het bureau van de toekomst’

Het Nederlands-Britse concern kiest voor verschillende nieuwe bureaus. MediaCom behoudt de planning en buying.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Shell heeft na een internationale pitch die sinds januari liep gekozen voor de samenwerking met verschillende bureaus, die samen ‘the agency of the future’ moeten vormen.
Het gaat om  
Wunderman, H+K Strategies, Geometry Global en Mirum (alle vier WPP-bureaus), Doremus, Edelman, VCCP en VCCP Retail. Zij gaan een hele waslijst aan service bieden: strategie en planning, creatie, digitaal, B2B, trade marketing, shopper marketing, influencer marketing en B2B PR.  

MediaCom gaat wereldwijd opnieuw het media planning en buying account doen, ook in Nederland. Shell werkte al enige tijd met dat mediabureau.

De lange samenwerking met J. Walter Thompson wordt verlengd.
Dat bureau blijft internationaal de merkcommunicatie doen. Voor dat deel was geen review.

Bureau van de toekomst
Shell laat in een statement weten dat het op een nieuwe manier wil werken met bureaus omdat het concern ‘de zakelijke ambities wil delen en digitaal het nieuwe normaal is’. Ook wil Shell meer investeren in B2B, shopper en trade marketing.

Het is een trend dat merken een nieuwe koers gaan varen in hun samenwerking met bureaus, onder de noemer ‘het bureau van de toekomst’. Ieder merk vult dat weer anders in. De kern is altijd sneller en efficiënter (lees: goedkoper) werken. Zo zette McDonald’s binnen Omnicom twee jaar geleden een eigen bureau op met mensen uit verschillende disciplines. Procter & Gamble kondigde dit jaar ook een dergelijke stap aan en schetste drie ideale bureaumodellen.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in