Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaXplain begint bureau voor transparantie in influencermarketing

'XMPLE wil de influencermarkt openbreken', zegt Lukas Foks, die de nieuwe tak leidt.
Miniatuurvoorbeeld
Lukas Foks
© MediaXplain
Miniatuurvoorbeeld
Lukas Foks
© MediaXplain

Mediaxplain heeft XMPLE opgezet: een bureau waarmee opdrachtgevers de inzet van content door influencers wordt beloofd ‘zonder verborgen kosten en gericht op meetbaar resultaat’. 

related partner content for mobile comes here

Head of XMPLE Lukas Foks legt uit: ‘Door onduidelijke tarieven en vele tussenpartijen is influencermarketing voor veel adverteerders allesbehalve transparant. Het is heel vreemd dat de markt de wetten van media-buying ineens vergeet, wanneer zich een nieuwe vorm van media aandient. Zowel opdrachtgevers als influencers verdienen beter.’

Foks zegt dat zijn bureau geen marges berekent en inzichtelijk maakt welk deel ten goede komt aan welke influencer.

XMPLE heeft ook de ambitie een impuls te geven in kwaliteit en de totstandkoming van de relatie tussen opdrachtgever en influencer. Dat moet komen uit inzichten en data. ‘De doorvertaling naar aansprekende content wordt gevormd door influencers als mediapartner al vroeg in de conceptfase te betrekken.’

Mede-eigenaar van MediaXplain Gun Nieuwenhuis zegt dat XMPLE  volledig geïntegreerd wordt, maar tegelijkertijd autonoom blijft in creativiteit. ‘De komst van XMPLE biedt ons de mogelijkheid onze opdrachtgevers nog sterker te faciliteren door volledig geïntegreerde campagnes waarin influencers al vaker een sterkere rol krijgen. Tegelijkertijd zorgt het autonome karakter ervoor dat we verder kunnen pionieren binnen nieuwe domeinen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
mark

Just a single click and get the more article i am sure you like microsoft snipping tool download this informative information thank you so much the shear.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in