Overslaan en naar de inhoud gaan

HG wil 'het schoonmaakdomein claimen op TikTok', schakelt team5pm in als social bureau

Het bedrijf met schoonmaakoplossingen wil 25- tot 46-jarigen bereiken met advies en doe-het-zelf-oplossingen op TikTok.
HG
© Aangeleverd
HG
© Aangeleverd

HG 'doet wat het belooft' heeft meer dan 300 verschillende producten voor uiteenlopende schoonmaakoplossingen in en om het huis. De oudere doelgroep weet die producten beter te vinden dan de jongere doelgroep, want laatstgenoemde zoekt steeds vaker op sociale media naar schoonmaaktips en doe-het-zelf-oplossingen. Voor het bedrijf reden om team5pm aan te stellen als nieuw social bureau voor Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

related partner content for mobile comes here

Van de grond op

Aan team5pm de schone taak om HG's TikTok-kanaal vanaf de grond op te bouwen. 'Zo creëren we content die echte schoonmaakuitdagingen aanpakt en resoneert bij de doelgroep', zegt Lorenz de Valk, medeoprichter en client service director bij team5pm. Marit Brunott, international brand manager bij HG, voegt toe: 'Wij zien de toegevoegde waarde dan ook van het aanwezig zijn op deze platformen om consumenten op een leuke manier de beste specialistische oplossingen te kunnen bieden voor hun schoonmaak uitdagingen'.

HG wil via zijn TikTok-strategie bekender worden onder de doelgroep 25 tot 46 jaar. Dat moet gebeuren via het delen van doe-het-zelf-oplossingen en deskundig advies, verpakt in een jasje dat past op TikTok.

Croma

Het verhaal van HG doet denken aan Croma, het merk van bak- en braadproducten. Croma koos vorige maand voor team5pm, eveneens om zich te richten op TikTok en bekender én populairder te worden onder de doelgroep 25 tot 40 jaar.

Ook andere bureaus dan team5pm ervaren - nog steeds - groei in de aanvragen van merken om te starten of groeien op TikTok. Dat is extra interessant aangezien er nog steeds een verbod op TikTok in de lucht hangt. Sommige creators/influencers stappen daarom - preventief - (deels) over naar alternatieve platformen, zoals YouTube Shorts of Instagram.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in