HG wil 'het schoonmaakdomein claimen op TikTok', schakelt team5pm in als social bureau
![HG](https://static.adformatie.nl/cropped/e696549d-dbee-5b31-aef0-12718ff05a5b/article/e0/aa/e0aaa84f-158e-4c3b-9e03-f20f514b4a9d/opening_image/opening_image_hero/HG%20team5pm.png.jpg)
![HG](https://static.adformatie.nl/cropped/e696549d-dbee-5b31-aef0-12718ff05a5b/article/e0/aa/e0aaa84f-158e-4c3b-9e03-f20f514b4a9d/opening_image/opening_image_hero/HG%20team5pm.png.jpg)
HG 'doet wat het belooft' heeft meer dan 300 verschillende producten voor uiteenlopende schoonmaakoplossingen in en om het huis. De oudere doelgroep weet die producten beter te vinden dan de jongere doelgroep, want laatstgenoemde zoekt steeds vaker op sociale media naar schoonmaaktips en doe-het-zelf-oplossingen. Voor het bedrijf reden om team5pm aan te stellen als nieuw social bureau voor Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Van de grond op
Aan team5pm de schone taak om HG's TikTok-kanaal vanaf de grond op te bouwen. 'Zo creëren we content die echte schoonmaakuitdagingen aanpakt en resoneert bij de doelgroep', zegt Lorenz de Valk, medeoprichter en client service director bij team5pm. Marit Brunott, international brand manager bij HG, voegt toe: 'Wij zien de toegevoegde waarde dan ook van het aanwezig zijn op deze platformen om consumenten op een leuke manier de beste specialistische oplossingen te kunnen bieden voor hun schoonmaak uitdagingen'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijDigital Advertising Specialist
De HorecabondArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWHG wil via zijn TikTok-strategie bekender worden onder de doelgroep 25 tot 46 jaar. Dat moet gebeuren via het delen van doe-het-zelf-oplossingen en deskundig advies, verpakt in een jasje dat past op TikTok.
Croma
Het verhaal van HG doet denken aan Croma, het merk van bak- en braadproducten. Croma koos vorige maand voor team5pm, eveneens om zich te richten op TikTok en bekender én populairder te worden onder de doelgroep 25 tot 40 jaar.
Ook andere bureaus dan team5pm ervaren - nog steeds - groei in de aanvragen van merken om te starten of groeien op TikTok. Dat is extra interessant aangezien er nog steeds een verbod op TikTok in de lucht hangt. Sommige creators/influencers stappen daarom - preventief - (deels) over naar alternatieve platformen, zoals YouTube Shorts of Instagram.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid