Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn brengt messaging onder bij Dentsu

De supermarktketen wil ‘meer impact’ met zijn mobiele app realiseren en Merkle, de CX-tak van Dentsu, gaat hierin ondersteunen.
Betalen met je telefoon bij Albert Heijn
© Albert Heijn
Betalen met je telefoon bij Albert Heijn
© Albert Heijn

Albert Heijn heeft na een bureau-oriëntatie zijn messaging-diensten ondergebracht bij Merkle, de customer experience-tak van mediabureau Dentsu. De partijen gaan samenwerken op het gebied van strategie, data-analyse, creatie en technische ondersteuning. Daarnaast is de samenwerking voor mediastrategie en -inkoop met Dentsu verlengd ‘voor alle Ahold-merken voor de komende jaren'.

related partner content for mobile comes here

Met de samenwerking hoopt Albert Heijn de transformatie van het beste e-mailplatform naar het beste omni-channel messagingplatform te versnellen, aldus Joris Lak, director marketing channels van de supermarktketen. 'We brengen alle kanalen voor messaging bij elkaar: e-mail, push en in-app notificaties. De mobiele app zal hierbij een centrale rol spelen. Door gedrags- en voorkeursdata te verwerken in onze communicatie via het juiste kanaal, realiseren we de meeste impact.'

Alles shoppable

De samenwerking met Dentsu lijkt goed te bevallen, gezien de verlening van het 'contract voor media'. Dentsu-baas Mark van Dijk: 'De keuze van Albert Heijn voor zowel Dentsu als Merkle stelt ons in staat om het merk onder één vlag bij te staan en geïntegreerde oplossingen te bieden die bijdragen aan duurzame groei. We gaan in het messaging platform nadrukkelijk de verbinding met media zoeken om zodoende tot meer effectieve oplossingen te komen waarbij alles shoppable wordt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in