Overheid steeds beter via internet bereikbaar

Burgers konden vorig jaar voor 40 procent van de dienstverlening van de overheid op internet terecht. Voor bedrijven was dat 45 procent. Ook reageerde 80 procent van de overheid goed op e-mail. Een jaar daarvoor was dat nog 50 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de Overheid.nl Monitor 2003, die donderdag aan minister De Graaf (BestuurlijkeVernieuwing) is uitgereikt. De overheid heeft daarmee beter gepresteerd dan ze zichzelf ten doelhad gesteld. Het streven van het kabinet was dat in 2003 35 procent van deoverheidsdienstverlening via internet moest worden aangeboden.

Uit het onderzoek komt de website van Dongen als de beste gemeentelijke site van 2003 naarvoren. Het ministerie van Financiën heeft de beste website van de ministeries. Bezoekers van gewone overheidsloketten zijn beter te spreken over de dienstverlening dandegenen die zich digitaal tot de overheid wenden. 'Fysieke' loketten krijgen het waarderingscijfer8,2, bij digitale loketten is dat 6,4. Van de bezoekers van overheidswebsites blijkt eenderde degewenste informatie niet te kunnen vinden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie