Consumenten inzichten duurzaamheid
DPG Media doet continu onderzoek. Duurzaamheid is een hot topic bij veel bedrijven. Reden te meer om in te zoomen op het gedrag van de Nederlandse consument rondom duurzaamheid. Het onderzoek is uitgevoerd door No Ties in september 2019, onder 509 respondenten in de leeftijd 18-80 jaar.
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? Ondanks dat de doelgroep 30-49 jaar aangeeft geen interesse in duurzaamheid te hebben, geeft 71% aan dat duurzaamheid belangrijk is voor hem/haar. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om een levensstijl aan te passen, maar liefst 88% geeft aan dit al gedaan te hebben of dit te gaan doen. Met het oog op de toekomst zegt 73% dat duurzaamheid de komende jaren belangrijker zal worden.
Benieuwd naar nog meer interessante insights uit dit onderzoek? Bekijk hier de infographic.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!