Stijn Mentrop-Huliselan (CMO McDonald’s): “We maken alles hier lokaal”

In deze aflevering van Brandkast! spreekt host Roger Verdurmen met Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonalds in Nederland.

In deze aflevering van Brandkast! spreekt host Roger Verdurmen met Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonalds in Nederland.

Beluister hier: Brandkast! Aflevering 16
 

Als je dacht dat het marketingbeleid voor McDonald's wereldwijd in hoge mate wordt gedicteerd door het Amerikaanse moederbedrijf, dan heb je het dus volkomen bij het verkeerde eind. Niets is namelijk minder waar, leren wij in deze podcast met Stijn Mentrop-Huliselan, CMO bij McDonald’s Nederland.

Marketeers zien in McDonald's hét schoolvoorbeeld van formuledenken: zowel merk als assortiment worden wereldwijd sterk geregisseerd, wat één van de redenen - zo niet dé reden - is van de kracht van dit merk. Je weet wat je krijgt, waar ter wereld ook.

Des te verrassender is de toevoegingen van de Stroopwafel-McFlurry en eerder al de McKroket, als typisch Nederlandse producten, vrijwel direct ingeburgerd in het menu. Maar… hoe zit het nu eigenlijk? Kun je als marketeer bij zo'n multinational nog wel lokaal het verschil maken?

Ja, dat kan. De vrijheid van de Nederlandse organisatie van McDonald's op het gebied van marketing in brede zin gaat namelijk veel verder dan je denkt.

En Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonald's Nederland, maakt daar graag gebruik van. Wie denkt dat hij gewoon op de Nederlandse winkel past, heeft het mis. Natuurlijk zijn er kaders, maar daarbinnen kan Stijn met zijn team wel écht zijn eigen koers varen.

Hoe? Je ontdekt het in deze podcast, een verhelderend en openhartig gesprek. I’m loving it…

Luister nu! 

Brandkast! verschijnt elke maand met een nieuwe aflevering in jouw favoriete podcast-app. Presentatie is in handen van Roger Verdurmen. Redactie door Maaike van der Ploeg.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →