Nissan lanceert Star Wars-achtige bioscoopcommercial

Het automerk wil met ‘Hoybot’ inspelen op de hype rond de nieuwe Disney-film.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zestig seconden durende mockumentary vertelt het &;ware verhaal&; achter de Olympische baanwielrenner . In zijn tweede carrière als autocoureur komt zijn ware aard omhoog: hij is half robot, half mens.

&;De commercial moest de "look and feel" van een filmtrailer hebben&;, aldus Clare McGrath, executive producer bij Finger Music. &;Zo hebben wij een groteske soundtrack zo geschreven, die qua gevoel naadloos moet overlopen in de intro van de Star Wars-film.&;

De campagne werd bedacht door TBWA\ en geregisseerd door Bob Marlow. 

Credits
Client: Nissan
Creative Agency: TBWA
Agency Producer: Fiona Campbell
Production Company: Somesuch
Director: Bob Marlow
Music Company: Finger Music 
Producer: Clare McGrath
Composer: Daniel Lenz

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie