Kabinet: 'Minder alcoholreclame tot negen uur'

Minder alcoholreclame op radio en tv tot negen uur 's avonds. Dat is wat het kabinet nu voorstelt als een van de maatregelen om het alcoholgebruik onder jongeren in 2011 met een kwart te hebben teruggedrongen. Een algeheel reclameverbod lijkt van de baan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De reclame-beperking wordt voorgesteld in een conceptbrief van het kabinet aan de Tweede Kamer, die de NOS in handen heeft gekregen. Andere maatregelen zijn onder meer dat jongeren onder de zestien een boete krijgen als ze in de openbare ruimte alcohol bezitten, en dat mixdrankjes als Breezers voortaan niet meer in de supermarkt maar alleen bij de slijter te koop zijn. Ook happy hours en prijsacties in de cafés worden aangepakt.

Gisteren meldde Adformatie al dat koepelorganisatie CMC verwacht dat een algeheel alcoholreclame-verbod op radio en tv voor negen uur 's avonds niet wordt uitgevoerd. CMC-voorzitter Hans Hillen zei daarover: 'Het voorstel dat begin dit jaar nog zo imperatief leek, is nu weer punt van discussie. Het kabinet is bereid tot een dialoog.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie