De Effie-organisatie, bestaande uit Via en bvA, voegt drie nieuwe categorieën toe: Branded Customer Experience, Succesvolle Introductie en Impactvolle Propositie. Het doel is de awards voor creatieve communicatie te verbreden naar het marketingspeelveld.
Volgens Effie-bestuurslid Hans Middelhoek is het logische reactie op de snelheid waarmee de sector zich ontwikkelt. 'We zien in sterke cases vaak een geïntegreerde aanpak tussen communicatie en de andere marketinginstrumenten. Alles hangt nauw met elkaar samen en versterkt elkaar. Het is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend dat Effie in Nederland, net als in de andere landen waar Effie al meer een marketingprijs is, mee evolueert.'
Ondanks de aanpassingen blijft Effie volgens Mary Hoogerbrugge, voorzitter van de Effie-stuurgroep, gewoon de bekroning voor bewezen effectieve cases zoals de markt die al sinds 1983 kent. Hoogerbrugge: 'Om kans te maken op een Effie moet ook in de editie van 2021 het resultaat buitengewoon zijn en met onafhankelijk onderzoek worden onderbouwd. Daarnaast is het criterium nog steeds dat elke case gebaseerd moet zijn op een sterk strategisch inzicht dat op een aansprekende manier creatief is vertaald. ‘Het menselijk vernuft’ wordt beloond.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!