Effie introduceert drie nieuwe 'marketing'-categorieën

'De verbreding naar het marketingspeelveld is een logische reactie op de snelheid waarmee de sector zich ontwikkelt', aldus Via en bvA.

De Effie-organisatie, bestaande uit Via en bvA, voegt drie nieuwe categorieën toe: Branded Customer Experience, Succesvolle Introductie en Impactvolle Propositie. Het doel is de awards voor creatieve communicatie te verbreden naar het marketingspeelveld. 
 

Volgens Effie-bestuurslid Hans Middelhoek is het logische reactie op de snelheid waarmee de sector zich ontwikkelt. 'We zien in sterke cases vaak een geïntegreerde aanpak tussen communicatie en de andere marketinginstrumenten. Alles hangt nauw met elkaar samen en versterkt elkaar. Het is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend dat Effie in Nederland, net als in de andere landen waar Effie al meer een marketingprijs is, mee evolueert.'

Ondanks de aanpassingen blijft Effie volgens Mary Hoogerbrugge, voorzitter van de Effie-stuurgroep, gewoon de bekroning voor bewezen effectieve cases zoals de markt die al sinds 1983 kent. Hoogerbrugge: 'Om kans te maken op een Effie moet ook in de editie van 2021 het resultaat buitengewoon zijn en met onafhankelijk onderzoek worden onderbouwd. Daarnaast is het criterium nog steeds dat elke case gebaseerd moet zijn op een sterk strategisch inzicht dat op een aansprekende manier creatief is vertaald. ‘Het menselijk vernuft’ wordt beloond.'

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Yvette Bolten
VIA*
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Boris Nihom
Fantastische ontwikkeling!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Patrick Roubroeks
Zeer terechte aanscherping..... Het vak van events schuift al jaren op richting 'live communicatie' en het marketing cummunicatie vak zoekt al jaren het snelste en directe contact naar de eindconsument. In deze propositie ontmoeten zij elkaar.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie