De nieuwe company-film 'Samen Leven volgens Achmea' raakt een gevoelige snaar bij de kijker, claimen de makers ervan. Volgens hen blijkt onderzoek van door neuro-marktonderzoeksbureau Neurensics dat de film 'uitzonderlijk succesvol' is in het veroorzaken van positieve emoties bij de kijker.
Het effect van de film is het resultaat van de ‘true storytelling’-methode, in goed Nederlands het waargebeurde verhaal. Concept en productie waren in handen van 1Camera.
De film 'Samen Leven volgens Achmea', gelanceerd op 15 februari, zet in op emoties, levensechte mensen en een klassiek opgebouwde vertelvorm. In vijf op waarheid geïnspireerde verhaallijnen volgt de kijker personages die een ingrijpende, levensveranderende gebeurtenis meemaken en weer op de been worden gebracht door een breed netwerk aan behulpzame mensen en instanties, Achmea is hier een van.
Voorbereide kijkers
Neuro-marktonderzoekbureau Neurensics deed onderzoek naar hoe mensen reageren op de film. Uit het onderzoek, dat bestond uit onder meer fMRI-scans en eye tracking, bleek dat de film een uitzonderlijk positieve indruk achterliet. Omdat de kijker aan het begin van de film wordt voorbereid op de negatieve ontwikkelingen, krijgen emoties als angst en afkeer niet de overhand.
Volgens onderzoeker Walter Limpens van Neurensics valt hij in de top 15% van meest effectieve video’s die het bureau ooit heeft gescand.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!