Overslaan en naar de inhoud gaan

Achmea-film raakt gevoelige snaar bij kijker

De film 'Samen Leven volgens Achmea zet in op emoties, levensechte mensen en een klassiek opgebouwde vertelvorm.
Still uit de Achmea-film
Still uit de Achmea-film
Still uit de Achmea-film
Still uit de Achmea-film

De nieuwe company-film 'Samen Leven volgens Achmea' raakt een gevoelige snaar bij de kijker, claimen de makers ervan. Volgens hen blijkt  onderzoek van door neuro-marktonderzoeksbureau Neurensics dat de  film 'uitzonderlijk succesvol' is in het veroorzaken van positieve emoties bij de kijker.

related partner content for mobile comes here

Het effect van de film is het resultaat van de ‘true storytelling’-methode, in goed Nederlands het waargebeurde verhaal. Concept en productie waren in handen van 1Camera. 

De film 'Samen Leven volgens Achmea', gelanceerd op 15 februari, zet in op emoties, levensechte mensen en een klassiek opgebouwde vertelvorm. In vijf op waarheid geïnspireerde verhaallijnen volgt de kijker personages die een ingrijpende, levensveranderende gebeurtenis meemaken en weer op de been worden gebracht door een breed netwerk aan behulpzame mensen en instanties, Achmea is hier een van.

Voorbereide kijkers

Neuro-marktonderzoekbureau Neurensics deed onderzoek naar hoe mensen reageren op de film. Uit het onderzoek, dat bestond uit onder meer fMRI-scans en eye tracking, bleek dat de film een uitzonderlijk positieve indruk achterliet. Omdat de kijker aan het begin van de film wordt voorbereid op de negatieve ontwikkelingen, krijgen emoties als angst en afkeer niet de overhand.

Volgens onderzoeker Walter Limpens van Neurensics valt hij in de top 15% van meest effectieve video’s die het bureau ooit heeft gescand. 

Credits

Klant: Achmea, Jan Wiercx, Stefan Kloet, Lori Kuiper, Lara Klooster
Concept en productie: 1Camera
Creatief directeur: Jasper Claus 
Executive Producer: Paul Keur
Regisseur: Hugo Keijzer
DOP: Pieter Colombijn 
Producent: Roos Aalvanger 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

ja.., daar krijg je wel ff een brok van in de keel.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in