Overslaan en naar de inhoud gaan

De Vegetarische Slager laat veganisten met vleeseters daten in 'sociaal experiment'

Een Valentijnscampagne ontwikkeld door Creative Agency TBWA\Neboko in Amsterdam.
Beeld uit video vegetarische slager
Beeld uit video vegetarische slager

De Vegetarische Slager, of beter gezegd The Vegetarian Butcher - het is een Engelse campagne - heeft voor Valentijnsdag een sociaal experiment gehouden waarin zes veganisten en vleeseters aan elkaar gekoppeld zijn voor een date. De gekoppelden hebben veel gemeen, ze delen  levenservaringen, interesses of zijn gematcht op uiterlijke kenmerken.

related partner content for mobile comes here

De grote vraag is: willen ze nog steeds op date met elkaar ná het onthullen van hun eetgewoonten?

Twee menu’s, één maaltijd

Aan beide koppels wordt exact hetzelfde plantaardige menu gegeven, waarbij alleen de formulering tussen de menu’s verschilden om aan de eetgewoonten van zowel de vleeseters als veganisten te voldoen.

Nadat de eetgewoonten van de afspraakjes werden prijsgeven, werd ook onthuld dat zij eigenlijk beiden precies hetzelfde hadden gegeten... Vervolgens werd er gevraagd of ze nog op een tweede afspraakje zouden willen gaan met hun date.

Hoewel niet alle koppels elkaar ‘om op te eten’ vonden, waren alle deelnemers aan het sociale datingexperiment wel verrast door de ontdekking van de plantaardige gerechten die zij voorgeschoteld  kregen, meldt De Vegetarische Slager.

Volgens Laura Iliffe, senior brandmanager bij het Unilever-merk, maakt de campagne duidelijk dat een plantaardige levensstijl niet ten koste hoeft te gaan van het vinden van de liefde.  ‘In een wereld die al zo verdeeld is, willen wij mensen juist samenbrengen met ons plantaardig vlees - niet uit elkaar drijven.’

De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in