Overslaan en naar de inhoud gaan

Conny Braams van Unilever gekozen tot Global Marketer of the Year 2021

World Federation of Advertisers (WFA) kiest haar uit 7 mondiale marketingzwaargewichten, Ze volgt Marc Pritchard van Procter & Gamble…
Still uit video interview van WFA met Conny Braams
Still uit video interview van WFA met Conny Braams
Still uit video interview van WFA met Conny Braams
Still uit video interview van WFA met Conny Braams

Conny Braams, de chief digital en marketing officer van Unilever, is door World Federation of Advertisers (WFA) uitgeroepen tot Global Marketer of the Year 2021. Ze werd gekozen uit een shortlist van zeven marketeers, onder wie de cmo’s van Natura, Coca-Cola, Lego, Dole Sunshine, Mars en Diageo. 

related partner content for mobile comes here

Het is de vijfde keer dat de WFA de verkiezing van de Global Marketer of the Year houdt. Braams kwam als beste uit de bus bij de deskundige jury en de marketing-community, waaronder de WFA-leden. Beide groepen wogen even zwaar in de beoordeling. Vorig jaar ging de titel naar Marc Pritchard van  Procter & Gamble

Digitale transformatie

Als Unilevers eerste chief digital en marketing officer is Braams verantwoordelijk voor de  digitale transformatie en marketing wereldwijd van Unilever. Ze heeft er snel indruk gemaakt  in zeer uitdagende omstandigheden, stelt juryvoorzitter Raja Rajamannar, president van de WFA en chief marketing- en communicatie van Mastercard.

Rajamannar: ‘Ze heeft laten zien hoe marketing – mits met empathie gedaan – consumenten kan helpen en ervoor kan zorgen dat merken zich niet alleen richten op waarde maar ook op waarden.’

Inspelen op convergentie 

Braams werd in januari 2020 aangesteld in haar huidige functie, na een brede internationale carrière bij Unilever van meer dan drie decennia.

WFA prijst het dat het bedrijf onder haar leiding fors heeft  geïnvesteerd in AI en machine learning, en dat het zijn 'Digital Hubs' heeft ontwikkeld tot 'Digital Marketing and Commerce Hubs'. Braams en Unilever hebben daarmee ingespeeld op de toenemende convergentie van media, entertainment en commercie. Unilevers digitale uitgaven bedragen nu meer dan 40% en in delen van de wereld, zoals China, zelfs aanzienlijk hoger door de groei van investeringen in gaming, influencer-marketing, entertainment, nieuwe digitale businessmodellen en digital commerce.

Ook Braams missie om de consument duurzame keuzes te bieden krijgt waardering van de WFA, evenals het feit dat ze een pleitbezorger is voor de rol van marketeers om  verantwoorde groei te stimuleren.

Naast Braams stonden deze cmo’s op de shortlist:

  • Andrea Álvares, chief brand, innovation, international and sustainability officer, Natura
  • Rupen Desai, global cmo, Dole Sunshine Company
  • Cristina Diezhandino, cmo, Diageo
  • Julia Goldin, evp, chief product and marketing officer, Lego Group
  • Pratik Thakar, head of global creative strategy and content, Coca-Cola at The Coca-Cola Company
  • Jane Wakely, lead cmo, Mars, Incorporated
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in