Parool pissig over ‘pr-stunt’ Churandy Martina, zet pr-bureau Triangle op zwarte lijst
'Als je drie keer vraagt of iets echt is, en dat wordt telkens bevestigd, dan is een bureau de boel aan het bedonderen.'
Het bureau Triangle PR heeft geen vrienden gemaakt in de media. Het plugde een nieuwsbericht over Churandy Martina die een nieuwe flitsbezorgservice in Amsterdam zou beginnen. Bijzonder daaraan: de boodschappen worden niet op de fiets bezorgd, maar door hardlopers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidWat een pretentieus gezeik zeg. Toch prima dat een journalist een keertje ergens intrapt. Orson Welles kon er vroeger ook wat van.
Eh nee. Dat is nou net het punt. Ergens intrappen is als je het blind overtikt in je krant.
Als je iets controleert omdat je het niet gelooft en er wordt je verteld dat het echt is dan noem je dat liegen. Als je vervolgens als PR-bureau ook niet meer reageert dan versta je je vak niet.
Ze hadden inderdaad op ‘n gegeven moment wel netjes kunnen aangeven dat het om een stunt ging. Maar kom op: wie gelooft überhaupt dat je maaltijd geklutst en wel aankomt na een rondje hardlopen ;-) hoop commotie; en best wel ‘s leuk dat we gefopt worden ten tijde van al het serieuze zware nieuws. Ik trapte ooit in het artikel van het Parool waarin er gesproken werd over “vliegende vissen gespot” in het IJ, bij het java eiland. Is ook nooit geverifieerd. Kan je toch om lachen.
Goed gezien, Frank Goren. Beetje sneue actie.
Het is aan alle kanten treurig. Het liegen. Dat de bullshitfilter van het Parool beperkt werkt. De lange tenen als gevolg. Waar gaat het allemaal over. Een beetje journalist haalt zijn schouders op en een beetje pr-professional laat zich niet voor het karretje spannen voor een reclameidee als dit.
Het nam het podium in beslag om het standpunt over fossiele reclames over het voetlicht https://vidmate.bet/ te brengen.