Een gedeelte van de Grote Marketing Enquete van het Tijdschrift voor Marketing ging over bloggen. We maakten al eerder bekend dat nog altijd 45 procent van de Nederlandse marketeers nooit op een blog komt.
Maar welke marketingsites én blogs bezoekt de Nederlande marketeer dan wel? Deze cijfers zijn nieuw en nog niet eerder bekend gemaakt.
Trendbox meldt dat de site van Adformatie door 49 procent van de marketeers regelmatig wordt bezocht. 19 procent komt er nooit. Daarmee staat Adformatie.nl volgens dit onderzoek op één qua bereik onder marketeers.
Op twee staat www.marketing-online.nl met 41 procent regelmatige bezoekers. En 29 procent die er nooit komt.
Dan volgen Emerce (17 procent regelmatig en 57 procent nooit) en Marketingtribune.nl (17 procent regelmatig en 47 procent nooit).
Dan pas volgt de eerste marketingblog: Marketingfacts.nl met 14 procent regelmatige bezoekers, maar 61 procent van de Nederlandse marketeers komt er nooit.
MolBlog ligt er na één jaar al naast met eveneens 14 procent regelmatige bezoekers en 67 procent die er nooit komt.
De rest van het veld: Planet Multimedia haalt 11 procent regelmatige marketingbezoekers en 73 procent komt er nooit.
Mediaonderzoek.nl zit op 7 procent regelmatig en 72 nooit.
Dutchcowboys.nl trekt 5 procent van de Nederlandse marketeers regelmatig en 79 procent komt er nooit.
De laatste in het genoemde rijtje is Frankwatching.com met eveneens 5 procent regelmatige marketingbezoekers en 87 procent die er nooit komt.
Trendbox ondervroeg hiervoor 248 marketeers, die een afspiegeling vormen van de Nederlandse marketingpopulatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!