Vijf gouden en dertien zilveren SpinAwards 2009 uitgereikt

Vanavond was het in een drukke, en rumoerige Westergasfabriek weer SpinAwards Night. Veel bekenden, veel prijzen. Het was de 12e keer keer dat de prijzen voor de interactieve bureaus en adverteerders werden vergeven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

SpinAwards-voorzitter Stephan Fellinger: “Ondanks de fikse economische tegenwind, heeft de internetindustrie een relatief goed jaar achter de rug. Waar de communicatie-industrie als geheel te maken heeft met teruglopende omzetten, zijn de investeringen in internetcommunicatie met minimaal 5% gegroeid. Dit blijkt uit onderzoek dat we hebben uitgevoerd. De toekomst voor onze industrie ziet er dus zeer positief uit en we verwachten dat het belang van online communicatie alleen maar zal toenemen de komende jaren."

Wie won er?

De categorie Beste interactieve opdrachtgever ging dit jaar naar de Rijksoverheid, het Ministerie van Justitie. Het Beste interactieve bureau is ACHTUNG!, het bureau van Dick Buschman won daarnaast nog drie zilveren SpinAwards. Dick in de wandelgangen: ‘Ik kan ook niet alle klanten hebben. Dat klinkt arrogant, maar dat is het niet. Ik kan gewoon niet alles voor iedereen doen. Heeft te maken met de beschikbare capaciteit en nu zitten we echt vol.’

Twee jaar geleden won hij de prijs van interactief bureau van het jaar ook al.

De avond werd gepresenteerd door Jon Rosenfeld en James Kirkland van Boom Chicago. Zij reikten vijf gouden en dertien zilveren SpinAwards uit. Naast winnaar ACHTUNG! viel het relatief onbekende Kong Amsterdam op bij de bureaus met maar liefst vijf nominaties. Twee daarvan werden omgezet in een zilveren SpinAward.

Huib Maaskant, bestuurslid Stichting SpinAwards: "We hebben dit jaar bijna net zoveel winnaars als vorig jaar. Dat is bijzonder. We hebben toch maar net de grootste crisis van de afgelopen decennia achter de rug. Een prachtige prestatie dus. Maar het betekent ook dat het volgend jaar nóg beter kan. Ons vak kent bijna geen beperkingen meer. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het maken. Laten we dat in 2010 vooral doen en gaan voor meer werk met een ‘wow-factor’. Het digitale domein is zoveel rijker dan het traditionele en het wordt alleen maar mooier."

De Prijzen:

Beste content

goud: Hair Level XL (Bespeak & TinQwise/Philyra (branche-instituut voor scholing en examinering in de uiterlijke verzorging))

zilver: Amstel Teamlink (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)

zilver: IKEA Design Your Own Life platform (LEMZ/IKEA)

Beste crossmedia concept

zilver: Volkswagen Pak de Polo (ACHTUNG!/PON's Automobielhandel)

zilver: Daar ben ik (XXS/Klimaatbureau, NCDO)

Beste design

Geen winnaars

Beste gaming concept

zilver: Het Grote Chocomel Hot Sneeuwballen Gevecht (ACHTUNG!/Friesland Foods)

Beste innovatie

Geen nominaties

Beste interactieve video concept

zilver: Skoda Octavia RC (ACHTUNG!/Pon's Automobielhandel)

zilver: Press to Play: The Playboy Game (NRG3/Coty Fragrances Benelux B. V.)

Beste media-inzet

zilver: G-Star's Next Raw Reporter (G-Star/G-Star)

zilver: STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste mobiele concept

goud: Appie van Albert Heijn (IceMobile en Muse Amsterdam/Albert Heijn)

Beste online campagne

goud: Baby Olifant (Boondoggle/KMDA/Zoo Antwerpen)

zilver: Hi, Pokkie foetsie, Hyves Prank (Red Urban/Hi)

zilver: STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste website concept

zilver: Wieckse Zonneradar (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)

zilver: Cinema 21:9 (Tribal DDB/Koninklijke Philips Electronics N.V.)

.

=Prijzen/Winnaars_2009" title="Winnaars_2009">Klik hier voor de winnaars.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie