Victor Knaap (Media.Monks): 'AI gaat een grotere impact hebben dan we ooit hebben meegemaakt'

Tijdens ons jubileumevenement, Adformatie Connects 50, deelt Knaap inzichten over de impact van AI op Media.Monks en de hele reclamebranche.

Victor Knaap, ceo van het Nederlandse bureau Media.Monks, zei het eind mei al: 'Het bureau dat artificiële intelligentie het snelst op de beste manier inzet, wint de komende tien jaar.' Maar welke AI-ontwikkelingen moet de branche volgen, en wat doet Media.Monks zelf met AI? Knaap blikt vooruit op zijn materclass over AI in het reclamevak op Adformatie Connects 50.

Wie wordt de baas?

Knaap vertelt: 'In de afgelopen 22 jaar heeft Media.Monks haar businessmodel vier keer drastisch omgegooid. In de afgelopen tien jaar is ons klantenbestand en zijn onze producten en geografische footprint volledig veranderd. Maar ondanks dat we wel wat verandering gewend zijn, zal artificiële intelligentie (AI) een veel grotere impact hebben dan we ooit hebben meegemaakt; voor onze klanten, op de reclamebranche en ons eigen business model.'

In de masterclass op Adformatie Connects 50 deelt Knaap zijn visie over hoe Media.Monks zich voorbereidt op de toekomst. Een tipje van de sluier? 'Als meest prominente ontwikkelingen in ons vak verwacht ik uiteraard: AI, AI en… AI. En als we kijken naar analyse van de grootste problemen van onze klanten door honderd interviews op het World Economic Forum in Davos en CES eerder dit jaar, zien we dat CMO’s enorm onder druk staan om groei te realiseren, en korter de tijd en minder geld krijgen om dat te realiseren. Er is grote druk op organisaties om de inefficiënties uit de stroeve samenwerking tussen sales, marketing en IT-afdelingen te halen. Wie wordt de baas? De CSO, CMO of CIO? Wat betekent dat voor de reclamebranche en voor de rol van de lead agency?'

Meld je hier aan voor Adformatie Connects 50 

Agenda adfo 50

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie