Aanleiding van de publieksverkiezing is het boek De muzikale verleiding, een boek vol naoorlogse muziek- en reclamegeschiedenis, dat op 22 september verschijnt en voorzien is van twee cd’s met een speciaal samengestelde top 40. Daar wordt nu dus een eigen publieksverkiezing aan toegevoegd. Het boek en de top 40 zijn een initiatief van stichting Het ReclameArsenaal en werden geproduceerd door reclamekenners Dolf Hell en Frits Jonker. Pim Reinders van het ReclameArsenaal: ‘Wie kent ze nog? Die ‘flexiplaatjes’, buigzame, slappe grammofoonplaatjes. Reclamemakers gebruikten ze in de jaren vijftig tot tachtig als spotgoedkoop weggevertje voor veel bekende merken zoals Citroën (‘Het lelijke eendje’), Kodak, Nescafé, Heineken, Calvé, KLM, Albert Heijn, Biotex.’
Het publiek kan zijn stem uitbrengen op www.reclamearsenaal.nl/verkiezingen/reclameliedjes en zo zijn eigen top-40 samenstellen. Deelnemers aan de verkiezing maken kans op een gratis exemplaar van het boek plus een bezoek aan de bijzondere muzikale presentatie van De muzikale verleiding op 22 september in het Betty Asfalt Complex in Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!