De SAN met zijn Accent is echt de prijs met het hoogste netwerk-gehalte. Al die uitgebreide adverteerdersjurys die al het werk van het afgelopen jaar bespreken in hun categorie. De educatieve waarde schijnt enorm te zijn.
Bureaumensen vinden dat ze er niet meer kunnen wegblijven, want ze kunnen daar hun winkel presenteren aan potentiële opdrachtgevers en sommigen zijn daar heel handig in. Ze halen er klanten mee binnen. En dus betalen ze wel voor een tafel en kijken naar een reeks van prijzen die door de Adverteerders Jury Nederland worden uitgereikt.
Het waren ook dit jaar weer veel Accenten. Ik ga ze niet allemaal opnoemen.
Het overzicht vind je bij de collega’s van Adformatie.
Wat wel opvalt: als je in Nederland meer dan een van die prijzengala's bezoekt dan zie je wel steeds dezelfde cases/mensen/bureaus/adverteerders langskomen. AH en Heineken wonnen veel bij de Esprix en dus ook hier.
De belangrijkste twee gingen naar Albert Heijn (adverteerder van het jaar), die daarmee Hema en NS achter zich liet. En voor bureau TBWA Neboko (bureau van het jaar) die weer eens won (dat gebeurde al in 2002 en 2005). Lemz viel af, net als N=5.
De man van AH: 'Leuk zo'n prijs, maar het belangrijkste is toch dat de klant ons waardeert'. TBWA was gewoon blij.
Chantal Janzen presenteerde het geheel. Tegen San-voorzitter Ruud Polman van Randstad, die er na drie jaar mee ophield: ‘Je lijkt erg op mijn oude economie-leraar! Was ik altijd verliefd op’.
En tegen de zoveelste winnaar: ‘Ja, daar sta je dan met je Accentje’.
Het woord ‘geintegreerd’ kreeg ze bijna niet uit haar keel. Maar wel: 'Ben je blij?'
Barry Hay van de Golden Earring had het snel door: ‘Kut. Jullie zijn echt het saaiste publiek dat ik ooit heb gehad. Maar goed, jullie kunnen me tenminste wel betalen’.
Het was nog lang gezellig in studio 21 in Hilversum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!