RTL5: 7 pct marktaandeel door voetbal

In week 22 is het marktaandeel van de publieke omroepen stabiel gebleven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Samen behaalden de publieken een aandeel van 35 pct. In de week van 29 mei t/m 4 juni behaalden de commerciële zenders in het tijdvak 0.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder samen een marktaandeel van 47 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. Nederland 1, TV2 en Nederland 3 haalden achtereenvolgens hun hoogste marktaandeel op maandagavond, (dankzij Spoorloos en Zo vader, zo zoon), zaterdagavond (dankzij de oefeninterland Servette-Nederland) en zaterdagavond (dankzij Oppassen en Kopspijkers).

Gemiddeld marktaandeel van RTL4 in week 22 was 14 pct. RTL5 deed het uitzonderlijk goed met 7 pct marktaandeel. Vooral door het uitzenden van de voetbalwedstrijd Nederland-Polen, maar ook dankzij Autosport: Monaco (bijna 1,1 miljoen kijkers) deed de HMG-zender goede zaken en lijken er nu voldoende bewijzen te zijn verzameld om de beoogde ‘vermannelijking’ van RTL5 door te voeren. Veronica deed het opnieuw niet goed in week 22. The Young One behaalde slechts 7 pct marktaandeel. SBS6 bleef stabiel met 11 pct, terwijl Net5 5 pct haalde. Fox8 kwam andermaal niet verder dan 3 pct marktaandeel.

Vermeldenswaardig is dat de EO met zeven programma’s was vertegenwoordigd in de toptien van meest gewaardeerde programma’s. Chirurgenwerk kreeg de hoogste waardering (8).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie